Στη συνάντηση συζητήθηκαν ο τρόπος εφαρμογής του Νόμου για το phishing (ηλεκτρονικό «ψάρεμα» στοιχείων) και το χρονοδιάγραμμα ισχύος του έτσι ώστε να διασφαλιστούν κατά τον καλύτερο τρόπο τα δικαιώματα των καταναλωτών και η συνεργασία τους με τις τράπεζες.
Το νομοσχέδιο φιλοδοξεί να δώσει λύση σε δύο σημαντικά προβλήματα των καταναλωτών:
Ένα εξ αυτών των προβλημάτων αφορά στην περίπτωση που κάποιος χάσει ή του κλέψουν τη χρεωστική κάρτα με την οποία κάνει τις καθημερινές του αγορές. Μέχρι εκείνος να δηλώσει την απώλεια ή την κλοπή, μπορεί να περάσει ένα μικρό χρονικό διάστημα, αρκετό όμως για να προχωρήσει σε αγορές αυτός που θα βρει την κάρτα. Σε αυτή την περίπτωση ο κάτοχος της κάρτας ευθύνεται για τα πρώτα 50 ευρώ. Εάν δηλαδή αυτός που θα βρει την κάρτα, ψωνίσει 200 – 300 ευρώ, τη διαφορά από τα 50 μέχρι τα 200 την καλύπτει η τράπεζα και του την επιστρέφει.
Όσον αφορά στις διαδικτυακές απάτες, όποιος πέσει θύμα phishing θα μπορεί πλέον να αποζημιωθεί. Η νέα νομοθεσία προβλέπει ότι μέχρι τα 1.000 ευρώ είναι υπεύθυνος ο κάτοχος του e-banking. Δηλαδή είναι υπεύθυνος ο πολίτης. Αν όμως γίνει ένα έμβασμα, μια μεταφορά χρηματική πάνω από 1.000 ευρώ, τη διαφορά την καλύπτει η τράπεζα. Είναι μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία από τη στιγμή που οι διαδικτυακές συναλλαγές είναι πλέον κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
Πληροφορίες αναφέρουν, πάντως, πως οι τράπεζες δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένες από την αρχική πρόταση της κυβέρνησης. Θεωρούν χαμηλό το όριο που μπαίνει στις διαδικτυακές απάτες και εκτιμούν πως ρυθμίσεις σαν αυτές που προτείνονται τελικά θα επιβραδύνουν τις ψηφιακές συναλλαγές. Σε κάθε περίπτωση ακόμα δεν έχει υπάρξει ομοφωνία για τα παραπάνω και μετά το ζήτημα των δανείων και του εξωδικαστικού ανοίγει ένα νέο μέτωπο κυβέρνησης - τραπεζών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr