Γίνεται, έτσι, ταχύτερη και ακριβέστερη η διαδικασία προσκόμισης και επιβεβαίωσης των απαιτούμενων δικαιολογητικών που πιστοποιούν τα στοιχεία των νομικών προσώπων, εξοικονομώντας χιλιάδες εργατοώρες τόσο για τη διοίκηση, όσο και για τους πολίτες.
Ο πρώτος δημόσιος φορέας που αξιοποιεί τις νέες διαλειτουργικότητες είναι ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), με στόχο να έχει πλήρη και επικαιροποιημένη εικόνα των στοιχείων των φαρμακευτικών εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται και διαθέτουν ελληνικό ΑΦΜ – οι οποίες αυτή τη στιγμή ξεπερνούν τις 196. Μέχρι πρότινος η προσπάθεια επιβεβαίωσης των στοιχείων γινόταν τουλάχιστον σε τρίμηνη βάση και με χρήση χειρογράφων, με αποτέλεσμα να προκύπτουν καθυστερήσεις και δυσκολίες ως προς την πιστοποίηση της ορθότητας τους.
Με τις εν λόγω διαλειτουργικότητες παρέχονται τα εξής στους δημοσίους φορείς:
Πρώτον, με την διάθεση της Διαδικτυακής Υπηρεσίας «Βασικές Πληροφορίες από Μητρώο ΓΕΜΗ», μπορούν πλέον να μεταβιβαστούν αυτόματα και ψηφιακά προς τους δημοσίους φορείς στοιχεία νομικών προσώπων, όπως αριθμός Μητρώου ΓΕΜΗ, Α.Φ.Μ., Κωδικός Δ.Ο.Υ, όνομα Επιχείρησης, Διεύθυνση κλπ. Στην περίπτωση του ΕΟΠΥΥ, ενημερώνεται πλέον αυτόματα το μητρώο φαρμακευτικών εταιρειών αναφορικά με τα παραπάνω καθώς και για μεταβολές όπως εξαγορές, συγχωνεύσεις, μετονομασίες κλπ με στόχο τον ορθό υπολογισμό και καταλογισμό των ποσών που υποχρεούται να καταβάλει κάθε φαρμακευτική εταιρεία στο πλαίσιο εφαρμογής του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (clawback).
Δεύτερον, μέσω της Διαδικτυακής Υπηρεσίας «Επιβεβαίωση Στοιχείων από Μητρώο ΓΕΜΗ» παρέχεται η δυνατότητα αυτόματης ταυτοποίησης του ΑΦΜ καθώς και του Αριθμού ΓΕΜΗ των επιχειρήσεων από τους φορείς. Στην περίπτωση του ΕΟΠΥΥ, η διαδικασία αυτόματης ταυτοποίησης των φαρμακευτικών εταιρειών βάσει του ΑΦΜ τους έχει στόχο την καλύτερη παρακολούθηση των οφειλών του προς τον ΕΟΠΥΥ, στο πλαίσιο εφαρμογής του μηχανισμού αυτόματης επιστροφής (clawback).
Τρίτον, με την διάθεση της Διαδικτυακής Υπηρεσίας «Στοιχεία Διοικητικού Συμβουλίου Επιχείρησης από Μητρώο ΓΕΜΗ», παρέχονται αυτόματα και ψηφιακά στοιχεία μελών διοικητικού συμβουλίου επιχείρησης, όπως στοιχεία της διευθυντικής ομάδας, ΑΦΜ, Ονοματεπώνυμο μελών, Εθνικότητα, Διεύθυνση Κατοικίας κλπ, σε όποιους δημόσιους φορείς το αιτηθούν.
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης καλεί όλους τους φορείς του Δημοσίου να αξιοποιούσουν τις νέες αυτές διαλειτουργικότητες για την ταχύτερη και πιο αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του πολίτη και των επιχειρήσεων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr