Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
- ασβέστη, τσιμέντο και έτοιμα υλικά κατασκευών κατά 65,5 εκατ. ευρώ, ήτοι 38,9% (ενδεικτικά οι εξαγωγές τσιμέντου αυξήθηκαν κατά 66%)
- φάρμακα κατά 255 εκατ. ευρώ, ήτοι 38%,
- φρούτα & καρποί, νωπά ή αποξηραμένα κατά 84,6 εκατ. ευρώ, ήτοι 24,1%
- έντυπο υλικό 12 εκατ. ευρώ, ήτοι 20,7%
- σωλήνες-εξαρτήματα σωληνώσεων από σίδηρο ή χαλκό κατά 52,7 εκατ. ευρώ, ήτοι 31,6%
- μη βιομηχανοποιημένο καπνό και απορρίμματα καπνού κατά 67,4 εκατ. ευρώ, ήτοι 29,7%
- υλικό για τη διανομή ηλεκτρισμού, Μ.Α.Κ. κατά 41 εκατ. ευρώ, ήτοι 24,8%
- λοιπά πλαστικά σε πρωτογενείς μορφές κατά 24,6 εκατ. ευρώ, ήτοι 24,6% - Οι χώρες των Βαλκανίων εξακολουθούν να καταλαμβάνουν ηγετική θέση στις ελληνικές εξαγωγές. Συγκεκριμένα, στις πρώτες 15 χώρες προορισμού των εξαγωγών, η Βουλγαρία κατέχει την 4η θέση, η Ρουμανία την 10η, η Αλβανία την 11η και η Π.Γ.Δ.Μ. την 13η. - Διπλασιάστηκαν οι ελληνικές εξαγωγές το 2005 προς τα Η.Α.Ε. με αύξηση κατά 100,26% σε σχέση με το 2004, την Ινδία κατά 59,07 % και την Κίνα κατά 34,39 % και συγκεκριμένα στα 80,73 εκατ. ευρώ, παραμένοντας όμως σε χαμηλή αξία για το μέγεθος της αγοράς. Σχολιάζοντας τις εξελίξεις αυτές, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΠΕ κ. Παναγιώτης Δρόσος δήλωσε σχετικά: «Η τάση αύξησης των εξαγωγών το 2005 που έφτασε στο 13,1% έρχεται ως συνέπεια της αύξησης της εξωστρέφειας και της παρουσίας των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό μέσα από συντονισμένες δράσεις. Τα μέτρα που έχουν ληφθεί από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, σε συνδυασμό με την ενίσχυση του ΟΠΕ, τη δραστηριοποίησή του σύμφωνα με την εξαγωγική πολιτική της κυβέρνησης, τον πελατοκεντρικό προσανατολισμό και τα νέα προϊόντα – υπηρεσίες, έχουν δημιουργήσει ευνοϊκό περιβάλλον για τις ελληνικές επιχειρήσεις να εξετάσουν τον εξαγωγικό τους προσανατολισμό. Προσεγγίζουμε τις μεγάλες αγορές με μεγάλες αγορές με σχέδιο και σειρά δράσεων. Προσπαθούμε να αναπτύξουμε τη συνεργασία ελληνικών εταιρειών με τις μεγάλες αγορές μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Σκοπός μας, πλέον, είναι να διατηρήσουμε αυτή την ανοδική πορεία των εξαγωγών, να διευρύνουμε τις αγορές-στόχος στις οποίες απευθύνονται τα ελληνικά προϊόντα και να ενδυναμώσουμε την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό προκειμένου το 2006 να αποτελέσει ακόμη καλύτερη χρονιά για τις ελληνικές εξαγωγές».