Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, στη συνάντηση θα συζητηθεί η διαδικασία μέσω της οποίας οι έως τώρα διαπραγματεύσεις θα καταλήξουν σε ένα πρώτο κείμενο συμφωνίας μέσα στις επόμενες ημέρες.
Ήδη η ελληνική πλευρά έχει υποβάλει στους επικεφαλής των κλιμακίων τις προτάσεις της τόσο για το «πακέτο» του 1,8 δισ. ευρώ, το φορολογικό και το ασφαλιστικό, όσο και για τα «κόκκινα» δάνεια και αναμένει τις απαντήσεις των θεσμών.
Πάντως με τα μέχρι τώρα δεδομένα η κυβέρνηση δε φαίνεται να εξισώνει την τιμή ντίζελ κίνησης με τη βενζίνη αφού ένα από τα σενάρια προβλέπει αύξηση κατά 2-3 λεπτά του φόρου στη βενζίνη και αντίστοιχα και του φόρου στο ντίζελ κίνησης, ώστε να μοιραστεί η επιβάρυνση στα δύο πιο βασικά καύσιμα κίνησης.
Επιπλέον, προβλέπει γενναία αύξηση στο υγραέριο κίνησης στο οποίο λόγω της χαμηλότερης κατά 45%-50% τιμής από τη βενζίνη έχουν στραφεί πάνω από 200.000 αυτοκίνητα.
Πάντως το οικονομικό επιτελείο εμφανίζεται αισιόδοξο ως προς το ποσόν που θα αποφέρουν στα κρατικά ταμεία οι συγκεκριμένοι φόροι αφού υπολογίζεται ότι αγγίζει τα 200 εκατομμύρια ευρώ με τους δανειστές όμως να φαίνονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για την αξιοπιστία της πρότασης.
Το σενάριο αύξησης στο υγραέριο επιβεβαίωσε χθες από τη Βουλή και ο Σκουρλέτης. Αύξηση του φόρου συζητείται και για το φυσικό αέριο και εφόσον επαληθευτεί θα είναι ό,τι χειρότερο για την εναπομείνασα βαριά βιομηχανία της χώρας που πασχίζει να σταθεί όρθια απέναντι στον ανταγωνισμό φθηνότερων χωρών. Πόσω μάλλον, όταν όπως φαίνεται από τα στοιχεία της Eurostat η Ελλάδα έχει μια από τις υψηλότερες τιμές στην ΕΕ των 28 (τρίτη το α' εξάμηνο 2015).
Σε μια στιγμή που η διείσδυση του φυσικού αερίου στην Αττική αυξάνεται, βοηθούμενη και από την αρκετά χαμηλότερη τιμή του από πέρυσι (-19% στον οικιακό τομέα, -25% στο βιομηχανικό), «η πρόταση για αύξηση του ΕΦΚ θα επιβαρύνει τη βιομηχανία, τον οικιακό τομέα, θα μειώσει την ανταγωνιστικότητα των εξαγωγικών επιχειρήσεων και το κίνητρο των καταναλωτών για στροφή στο αέριο».Τάδε έφη, κατά τη παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ΕΠΑ Αττικής (51% ΔΕΠΑ, 49% Shell), ο γενικός διευθυντής Χρήστος Μπαλάσκας.
Αυτό που φοβάται η ΕΠΑ, όπως και όλη η αγορά, είναι ότι τυχόν επιβολή φόρου στο αέριο θα στρέψει τους καταναλωτές στο πετρέλαιο θέρμανσης καθώς η ψαλίδα ανάμεσα στην τιμή των δύο καυσίμων έχει πέσει από το 44% στο 28%.
Δεν είναι άλλωστε τυχαία η πρόταση της ΕΠΑ Αττικής για ένταξη στο ΕΣΠΑ προγράμματος (παρόμοιου με εκείνου της περιόδου 2014-2015) για επιδότηση του κόστους εσωτερικών εγκαταστάσεων φυσικού αερίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr