Η πραγματική εικόνα είναι ότι η Ελλάδα διανύει μια περίοδο βαθιάς ύφεσης που συνδυάζεται με πολιτική αστάθεια και έλλειψη ρευστότητας.
Το ρεπορτάζ αναφέρει συγκεκριμένα: «Οι Έλληνες περνούν πολύ δύσκολα καθώς, μετά από έξι χρόνια βαθιάς ύφεσης και ανεργίας, προσπαθούν να διασφαλίσουν βασικούς πόρους από τους δανειστές τους για να πληρώσουν τους «λογαριασμούς» τους». Γίνεται λόγος για ελληνικό δράμα που βρίσκεται σε εξέλιξη, αν και η κυβέρνηση κατάφερε να πληρώσει τη δόση προς το ΔΝΤ και κάποια σημάδια ανάκαμψης έχουν αρχίσει να φαίνονται.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι το ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθεί κατά 0.5% από πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αν και το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από τις αρχικές προβλέψεις.
Έτσι σώθηκε η οικονομία
Η... άλλη πραγματική εικόνα που εμφανίζει η ελληνική οικονομία είναι οι τομείς του τουρισμού, των εξαγωγών και της ναυτιλίας που ήταν στην ουσία αυτοί που την κράτησαν όρθια στα δύσκολα. Όπως αναφέρει, ο τουρισμός, διαχρονικά, έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας. Η διευθύντρια του ομίλου Grecotel, Μαρί Δασκαλαντωνάκη, μιλώντας στο CNBC αναφέρει: «Αν και η Ελλάδα δεν είναι ο επαγγελματικός παράδεισος, η επιχείρηση παρουσιάζει κέρδη επενδύοντας σε νέες ξενοδοχειακές μονάδες και ανακαινίζοντας τις υπάρχουσες. Η χρηματοδότηση νέων projects είναι πλέον πολύ δύσκολη εξαιτίας της τραπεζικής κρίσης στην Ελλάδα, όμως ο Ευρωπαϊκός Επιχειρηματικός κόσμος είναι πολύ υποστηρικτικός προς εμάς. Πολλές διεθνείς αεροπορικές εταιρείες έχουν εντάξει ελληνικούς προορισμός στα δρομολόγια τους και τους είμαστε ευγνώμονες».
Ναυτιλία
Το CNBC επικαλείται τα στοιχεία της Lloyd's List Intelligence, για να τονίσει τη σημασία που έχει και η ναυτιλία στην ελληνική οικονομία. Από αυτά τα στοιχεία συνάγεται το συμπέρασμα πως σε επίπεδο μεταφορών, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είναι από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως.
Το πρόβλημα είναι ότι η επιτυχία τους δεν αποδίδει τα ανάλογα κέρδη και στην ελληνική οικονομία, καθώς αποδίδουν λιγότερο από 1% των φορτίων που μεταφέρει κάθε ελληνικό πλοίο στις ελληνικές εισαγωγές-εξαγωγές. Σύμφωνα με τον ειδικό της Lloyd’s List, Νάιτζελ Λόουρι, «από το 2008 η ναυτιλιακή αγορά δεν βρίσκεται σε μεγάλη άνθιση, υπάρχουν μάλιστα περίοδοι που οι ναυτιλιακές έχουν περάσει δύσκολα. Ωστόσο, η ελληνική ναυτιλία «επενδύει» στη χώρα κάνοντας έργα όπως η Λυρική Σκηνή και η Εθνική Βιβλιοθήκη που κατασκευάζονται στην Αθήνα, αφήνοντας το στίγμα τους στην ελληνική κοινωνία» υποστηρίζει ο Λόουρι.
Ευνοϊκή μεταχείριση
Και προσθέτει: «Πάνω από δύο δεκαετίες οι εφοπλιστές που έχουν επιλέξει να φέρουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους έχουν φορολογηθεί και οι φόροι αυτοί έχουν διπλασιαστεί γεγονός που σημαίνει ότι η ελληνική οικονομία έχει λάβει σημαντική ενίσχυση από αυτόν τον τομέα».
Σύμφωνα με τον Λόουρι, η Ελλάδα θα έπρεπε να χειριστεί πιο ευνοϊκά αυτή της την βιομηχανία η οποία αποτελεί το 7-8% του ΑΕΠ της ακόμη και σε δύσκολες εποχές για τη ναυτιλιακή αγορά. Και καταλήγει εκτιμώντας ότι οι Έλληνες εφοπλιστές είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι με την πορεία της ελληνικής οικονομίας η οποία πρέπει να παραμείνει στο ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr