Πρόκειται για την Vinci Airports με την AKTOR Παραχωρήσεις (συμφερόντων Μπόμπολα), την Fraport με την Slentel (συμφερόντων Κοπελούζου) και την Corporacion America με την ΜΕΤΚΑ (συμφερόντων Μυτιληναίου).
Η κριτική που προέρχεται από την αεροπορική αγορά επικεντρώνεται στο ύψος των τελών χρήσης που θα διαμορφωθούν μετά την διαχείριση των αεροδρομίων από ιδιώτες, ενώ έχει εκφραστεί έντονη ανησυχία για το ενδεχόμενο δημιουργίας μικρών «Ελ. Βενιζέλος» σε όλη την επικράτεια της χώρας. Οι κοινοπραξίες από την πλευρά τους έχουν σπεύσει να δηλώσουν σε κάθε τόνο ότι τα επιχειρησιακά τους προγράμματα προβλέπουν ενίσχυση των εσόδων που θα προκύψει από την αύξηση της επιβατικής κίνησης και όχι την εκτόξευση των χρεώσεων.
Αναλυτικά οι χρεώσεις
Την ίδια στιγμή και το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου) σπεύδει να διαρρεύσει τους όρους της σύμβασης που θα κληθεί να υπογράψει ο ανάδοχος, σε μια προσπάθεια να καθησυχάσει τις φωνές που κάνουν λόγο για εκτίναξη του κόστους χρήσης των περιφερειακών αεροδρομίων μετά την ιδιωτικοποίηση.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το μέγιστο ύψος των αεροπορικών χρεώσεων μέχρι την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης των αεροδρομίων (το αργότερο σε 48 μήνες από την έναρξη ισχύος της σύμβασης παραχώρησης) θα ανέρχεται σε 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Σημειώνεται ότι σήμερα η μέση χρέωση ανέρχεται σε περίπου 12,7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη.
Σε δεύτερο χρόνο, μετά την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης των περιφερειακών αεροδρομίων, το ανώτατο όριο των αεροπορικών χρεώσεων θα ανέρχεται σε 18,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Το ανώτερο επιτρεπόμενο όριο χρέωσης (18,5 ευρώ) ορίστηκε, σύμφωνα με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, αφού υπολογίστηκε ο μέσος όρος των αεροπορικών χρεώσεων αεροδρομίων με αντίστοιχα χαρακτηριστικά (υψηλή εποχικότητα, τουριστικός χαρακτήρας κτλ) στην Νότια Ευρώπη και στη Μεσόγειο. Παράλληλα προστίθεται η χρέωση ασφάλειας (security) ύψους 1,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, προκειμένου του καλυφθεί το κόστος της ασφάλειας, από την οποία όμως δεν δικαιούται να βγάλει κέρδος.
Επενδύσεις έως 300 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης παραχώρησης, οι επενδυτές είναι υποχρεωμένοι να υλοποιήσουν επενδύσεις μέσα πρώτη τετραετία. Αυτές θα κυμαίνονται μεταξύ 250 εκατ. και 300 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυτό θα κατευθυνθεί προς τα αρχικά έργα αναβάθμισης και ανακαίνισης των αεροδρομίων, τα νέα έργα και τα έργα επέκτασης, τον εξοπλισμό διάσωσης και πυρόσβεσης και τον εξοπλισμό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας μόνο για τα αεροδρόμια Χανίων και Ανδραβίδας, το οποίο αν και δεν περιλαμβάνεται στα παραχωρούμενα αεροδρόμια είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορία στα Αεροδρόμια Ζακύνθου και Κεφαλονιάς.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός αφορά στην παραχώρηση χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης για 40 +10 έτη σε 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες που περιλαμβάνουν τα αεροδρόμια:
-Ομάδα Α: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και
-Ομάδα Β: Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Χαρά Αυγερινού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr