Προτεραιότητα δόθηκε στα σημεία λιανικής πώλησης τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης και συγκεκριμένα σε σούπερ μάρκετ, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, οπωροπωλεία, λαϊκές και δημοτικές αγορές για θέματα που σχετίζονται με την παραπλάνηση του καταναλωτή, όπως διαφορετική χρέωση από την αναγραφόμενη τιμή, ελλιπή ή ψευδή ενημέρωση σχετικά με την προέλευση του πωλούμενου είδους, το καθαρό βάρος των προϊόντων, εάν το προϊόν που διατίθεται προς πώληση είναι φρέσκο ή κατεψυγμένο, ψευδείς ή παραπλανητικές προσφορές ή εκπτώσεις.
Κατά τους ελέγχους εντοπίστηκε:
Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα στις λαϊκές αγορές όπου επιβλήθηκαν 708 πρόστιμα συνολικής αξίας 300.900 ευρώ. Σημαντικός αριθμός παραβάσεων διαπιστώθηκε και στα σούπερ μάρκετ όπου επιβλήθηκαν 137 πρόστιμα συνολικού ύψους 164.000 ευρώ. Σε 1.780 ελέγχους σε εμπορικά επιχειρήσεις και καταστήματα (εμπόριο ειδών ένδυσης και υπόδησης, οικιακής χρήσης, τηλεπικοινωνίας κτλ) επιβλήθηκαν 252 πρόστιμα συνολικού ύψους 396.500 ευρώ.
Βάσει των απολογιστικών στοιχείων της Γενικής Γραμματείας, το 2013 η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή διαχειρίστηκε συνολικά 13.173 καταγγελίες πολιτών, το μεγαλύτερο ποσοστό των οποίων αφορούσε την αγορά καταναλωτικών προϊόντων, τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών.
Παράλληλα, το περασμένο έτος επιβλήθηκαν 82 πρόστιμα σχετικά με παραβάσεις της νομοθεσίας για την προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών, συνολικού ύψους 1.307.500 ευρώ, έναντι 47 προστίμων συνολικής αξίας 1.317.500 ευρώ το 2012.
Η τηλεφωνική Γραμμή Καταναλωτή 1520 δέχτηκε πέρυσι 17.142 κλήσεις, η πλειονότητα των οποίων αφορούσε την αγορά καταναλωτικών αγαθών και ειδικότερα την ποιότητα των προϊόντων και τη χρέωσή τους. Σημαντικός αριθμός ερωτημάτων αφορούσε επίσης τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και ειδικά την υπερχρέωση και το δανεισμό των νοικοκυριών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr