Ειδικότερα, ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης της Eurobank Πλάτωνας Μονοκρούσος αναφέρει ότι η εφαρμογή του μεγαλύτερου μέρους των προβλεπόμενων περικοπών στις δαπάνες της Γενικής Κυβέρνησης από τις αρχές του τρέχοντος έτους περιορίζει σημαντικά την αβεβαιότητα που πηγάζει από την εφαρμογή ενός τόσο επιθετικού (και επίπονου για την πραγματική οικονομία) προγράμματος λιτότητας.
Σχετικά με τους προσδιοριστικούς παράγοντες της μελλοντικής εξέλιξης του λόγου χρέους ΑΕΠ, στην ανάλυση επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το πρωτογενές πλεόνασμα της Ελλάδας σε κυκλικά προσαρμοσμένους όρους αναμένεται να υπερβεί το 6% του ΑΕΠ το τρέχον έτος (κατά πολύ υψηλότερο σε σχέση με αυτό άλλων χωρών της ΕΕ), καθιστώντας επιτεύξιμο τον στόχο δημιουργίας πρωτογενούς πλεονάσματος 4,5% του ΑΕΠ το 2016.
Επίσης, αναφέρεται ότι παρά τον τρέχοντα υψηλό λόγο δημοσίου χρέους ΑΕΠ της Ελλάδας, οι δανειακές ανάγκες της Γενικής Κυβέρνησης αναμένεται να υποχωρήσουν σημαντικά μετά το 2016 και να παραμείνουν σε επαρκώς διαχειρίσιμα επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα, κυρίως λόγω των μέτρων που ανακοινώθηκαν στο Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012 αλλά και του νέου πακέτου ελάφρυνσης χρέους που αναμένεται να ανακοινωθεί έως την άνοιξη του επόμενου έτους.
Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι το μέσο προβλεπόμενο επιτόκιο επί του συνόλου του δημοσίου χρέους της Ελλάδας για την επόμενη 10ετία θα διαμορφωθεί σε περίπου 3%, ποσοστό που είναι μεταξύ των χαμηλότερων στην Ευρωζώνη.
Τέλος, τονίζεται η ανάγκη αποφυγής ενός νέου μεγάλου πακέτου οριζόντιων δημοσιονομικών περικοπών. Ένα τέτοιο πακέτο θα μπορούσε να αποδειχθεί αντιπαραγωγικό, υπό το πρίσμα των αρνητικών κοινωνικών, οικονομικών αλλά δημοσιονομικών επιπτώσεων που ενδεχομένως είχε, μεταξύ άλλων, λόγω και των υψηλότερων δημοσιονομικών πολλαπλασιαστών σε περιόδους ύφεσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr