Ο Γάλλος πρόεδρος κ. Φρανσουά Ολάντ εξειδίκευσε κατά την ομιλία του στους Έλληνες και Γάλλους βιομηχάνους το ενδιαφέρον της χώρας του για τις αποκρατικοποιήσεις στην Ελλάδα. Είπε συγκεκριμένα, ότι η Ελλάδα έχει ένα πλάνο ιδιωτικοποιήσεων, το οποίο του παρουσίασε ο Έλληνας πρωθυπουργός κ. Α. Σαμαράς. Είπε ότι θα τηρηθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες και πως οι όροι είναι διεθνώς γνωστοί. Το ενδιαφέρον της Γαλλίας θα μπορούσε να αφορά στην ενέργεια, τις μεταφορές και στην εκμετάλλευση των υδάτων, αφήνοντας σαφώς να εννοηθεί:
Πρώτον: Το ενδιαφέρον της Γαλλικής εταιρείας ηλεκτρισμού της EDF για τη ΔΕΗ, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση όμως, να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες διαχωρισμού της Επιχείρησης στη “μικρή ΔΕΗ” των 2.000 εργαζόμενων και των 2,4 χιλ. ΜW με μονάδα φυσικού αερίου. Tαυτόχρονα, από τη συνάντηση που είχε ο κ.Ολάντ με τον κ. Σαμαρά εξεφράσθη και το ενδιαφέρον για συμμετοχή της Γαλλίας στο πρόγραμμα έρευνας υδρογονανθράκων.
"Είναι μια ευκαιρία για την Ελλάδα και την Ευρώπη η ύπαρξη υδρογονανθράκων. Αν μπορεί η Γαλλία να συνεκμεταλευτεί με την Ελλάδα τα κοιτάσματα θα το κάνει", είπε ο Γάλλος Πρόεδρος απαντώντας σε σχετική ερώτηση και πρόσθεσε πώς θα επικρατήσει το διεθνές δίκαιο και το δίκαιο της θάλασσας»
Νωρίτερα ο Πρωθυπουργός κ. Σαμαράς τόνισε ότι η Ελλάδα έχει το δικαίωμα να ανακηρύξει ΑΟΖ από το δίκαιο της θάλασσας. "Θα το κάνουμε με τις σωστές κινήσεις. Θέλουμε να λύσουμε όλα τα προβλήματα φιλικά", είπε ο κ. Σαμαράς.
Δεύτερον: Το ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εκμετάλλευση του σιδηροδρομικού δικτύου, μετά την αναβάθμισή του το οποίο σε ποσοστό περίπου 80% θα είναι ηλεκτροκίνητο τα επόμεναχρόνια, κάτι που συμαίνει και αναβάθμιση των υπηρεσιών, και
τρίτον: το ενδιαφέρον για την εκμετάλλευση των υδάτων. Σημειωτέον ότι από το 2008 συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΥΑΘ η γαλλική Suez Environment με ποσοστό λίγο πάνω από 5%.
Μετά την ολοκλήρωση των πρώτων αποκρατικοποιήσεων, ΟΠΑΠ, ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, τη σκυτάλη θα λάβουν τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας (ΟΛΠ, ΟΛΘ) τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), η ΕΥΑΘ, η Λάρκο, το «Ελευθέριος Βενιζέλος», η Εγνατία Οδός, τα ΕΛΤΑ, καθώς και άλλα μικρότερα αεροδρόμια και μαρίνες.
Γενικότερα πάντως εξακολουθεί να ισχύει η κουρεμένη πρόβλεψη για το δημοσιονομικό αποτέλεσμα των αποκρατικοποιήσεων για έσοδα 8,5 δισ. ευρώ έως το 2016, εκ των οποίων τα 2,6 δισ. ευρώ το 2013. Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός προέβλεπε αρχικά επίσης μειωμένη πρόβλεψη 9,51 δισ. ευρώ μέχρι το 2016 έναντι αρχικού στόχου μεσοπρόθεσμου πλαισίου 25 δισ. ευρώ και αναθεωρημένου 11 δισ. ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr