Σε ό,τι αφορά τα λιμάνια, μετά και από σχετικές αντιδράσεις της ΔΗΜΑΡ, το αρχικό σενάριο προβλέπει, όπως εδώ και καιρό έχει επισημάνει το υπουργείο Ναυτιλίας, ότι θα διαμορφωθούν τέσσερις ομάδες για τα 12 μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας.
Όπως στο παρελθόν έχει προτείνει η Morgan Stanley και η Τρ. Πειραιώς, που έχουν προσληφθεί ως σύμβουλοι για την αξιοποίηση των λιμανιών, στον ΟΛΠ, θα ενταχθούν οι ΑΕ των λιμανιών Λαυρίου, Ελευσίνας και Ραφήνας, ενώ στον ΟΛΘ θα παραχωρηθούν τα πακέτα μετοχών των εταιριών διαχείρισης των λιμανιών Βόλου, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης.
Ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών, θα λάβει τις μετοχές των λιμανιών Ηγουμενίστας και Κέρκυρας, ενώ μόνος του θα παραμείνει ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου.
Το ΤΑΙΠΕΔ, μετά από συνεννόηση με την κυβέρνηση, θα μπορεί να πουλήσει πακέτα μετοχών του ΟΛΠ, του ΟΛΘ και των θυγατρικών τους, ή να προχωρήσει σε συμβάσεις παραχώρησης για τομείς, όπως εξυπηρέτηση κρουαζιέρας, εμπορευματικιβωτίων, σταθμός διακίνησης αυτοκινήτων κλπ, όπως έχει γίνει με τον ΟΛΠ και την Cosco.
Οι μαρίνες σε «πακέτο»
Για τις μαρίνες επιλέχθηκε, όπως ανακοίνωσε ο κ. Αθανασόπουλος σε ειδική δημόσια εκδήλωση του ΙΟΒΕ, ένα αντίστοιχο μοντέλο με παραχώρηση σε ξεχωριστούς διαγωνισμούς, κατά ομάδες των 48 μαρινών που έχουν προκριθεί από το υπουργείο Τουρισμού και το ΤΑΙΠΕΔ. Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται η μαρίνα Αλίμου, για την οποία υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον, καθώς είναι η μεγαλύτερη στην Αττική. Η συγκεκριμένη θα δοθεί πακέτο με τις μικρότερες σε Μέθανα, Πόρο και Υδρα.
Σε άλλη ομάδα για τη διασφάλιση του ανταγωνισμού έχουν ενταχθεί οι μαρίνες Γλυφάδας μαζί με Σερίφου, Πάρου, Νάξου και Άνδρου.
Οι μαρίνες της Κρήτης, με «κράχτη» τη μαρίνα στον Άγιο Νικόλαο, που έχει τις καλύτερες υφιστάμενες υποδομές θα αποτελέσουν μια άλλη ομάδα. Σημειώνεται ότι στην Κρήτη υπάρχουν μικρά τουριστικά καταφύγια και εγκαταστάσεις ελλιμενισμού ελάχιστων θέσεων, που ανήκουν σε Λιμενικά Ταμεία στο Ρέθυμνο και στα Χανιά. Σε άλλο πακέτο διαγωνισμού μπαίνουν οι εγκαταστάσεις σε Ρόδο, Κω, Αστυπάλαια, Πάτμο, Κάρπαθο και Νίσυρο. Οι μαρίνες του Ιονίου χωρίζονται σε δύο ομάδες, Κατάκωλο και Ζάκυνθος και Πάτρα, Κέρκυρα, Λευκάδα, Μεγανήσι, Ιθάκη και Αγ. Ευθυμία.
Με πρώτη την Αρετσού, αλλά και αυτές του Πλαταμώνα, Σκοπέλου, Σκιάθου και Θάσου σχεδιάζεται να παραχωρηθούν οι μαρίνες της Θεσσαλονίκης. Ξεχωριστά θα παραχωρηθούν οι μαρίνες Πύλου και Χίου.
Σύμφωνα με την παρουσίαση του προέδρου του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων Παν. Αθανασόπουλου σε εκδήλωση του ΙΟΒΕ, σε κάθε ομάδα έχει ληφθεί μέριμνα ώστε να υπάρχει τουλάχιστον μία μεγάλη μαρίνα η οποία βρίσκεται κοντά σε μεγάλο αεροδρόμιο και σημαντικό αρχαιολογικό χώρο, ενώ διαθέτει αρκετά περιθώρια ανάπτυξης (έκταση γης, κ.λπ.).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr