Την ώρα που ο κυβερνητικός συνασπισμός βρίσκεται στα όρια του και οι τρεις εταίροι προσπαθούν να σταματήσουν τις διαρροές βουλευτών ενόψει της ψήφισης του πακέτου των μέτρων την ερχόμενη εβδομάδα, το Μεσοπρόθεσμο περιγράφει το τι θα γίνει εάν... δεν εφαρμοστούν τα μέτρα που περιγράφονται μέσα στο πακέτο.
Η μη λήψη μέτρων, λοιπόν, συνεπάγεται την αύξηση του ελλείμματος Γενικής Κυβέρνησης για όλη την περίοδο από -7,1% του ΑΕΠ που εκτιμάται το 2012 στο -11,5% του ΑΕΠ το 2016, ενώ σε όρους απόκλισης του πρωτογενούς αποτελέσματος Γενικής Κυβέρνησης από τους στόχους, όπως πλέον μετράται, παρουσιάζεται ένα σωρευτικό δημοσιονομικό κενό (και άρα ανάγκη λήψης μέτρων) της τάξης των 17 δισ. ευρώ, το οποίο βαίνει συνεχώς αυξανόμενο.
Ένα τέτοιο σενάριο μη πραγματοποίησης παρεμβάσεων είναι φανερό ότι δεν μπορεί να αποτελεί επιλογή ούτε της Κυβέρνησης αλλά ούτε και της χώρας, αφού θα οδηγούσε τελικά στην κατάρρευση της Ελληνικής οικονομίας, αναφέρει το Μεσοπρόθεσμο, επισημαίνοντας ότι υπάρχει η πεποίθηση ότι οι θυσίες που καλείται να υποστεί και πάλι ο Ελληνικός λαός θα είναι και οι τελευταίες.
Αντίστοιχα, με την ίδια παραδοχή της μη λήψης επιπλέον μέτρων και η εξέλιξη του χρέους της Γενικής Κυβέρνησης εμφανίζεται αλματώδης, με το χρέος Κεντρικής Κυβέρνησης να αγγίζει το 220,4% του ΑΕΠ το 2016, επιβαρύνοντας περαιτέρω το ζήτημα βιωσιμότητας της Ελληνικής οικονομίας. Η εξέλιξη του δημόσιου χρέους χωρίς την πραγματοποίηση παρεμβάσεων και με την υπόθεση ότι θα βρισκόταν δανειστής να δανείσει την Ελλάδα με το επιτόκιο που γίνεται η υπόθεση.
Εάν εφαρμοστούν τα μέτρα, το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης μετά από ανοδική πορεία μέχρι το έτος 2014 έως το 191,6% του ΑΕΠ, αρχίζει σταδιακά να αποκλιμακώνεται στα δύο τελευταία χρόνια της περιόδου και να διαμορφώνεται στο 184,9% του ΑΕΠ το 2016.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η συνολική δημοσιονομική προσπάθεια ανέρχεται σε 13,5 δισ. ευρώ για την περίοδο 2013-2014, δίνοντας εμπροσθοβαρή χαρακτήρα στο όλο Πρόγραμμα. Με την πολιτική αυτή αναμένεται ότι, παρά την αρχική αρνητική επίπτωση στην ανάπτυξη του 2013, θα υπάρξει πιο γρήγορος βηματισμός για τη δημιουργία των προϋποθέσεων μιας βιώσιμης και ισχυρής ανάπτυξης στην υπόλοιπη περίοδο. Από το σύνολο των μέτρων της περιόδου 2013-2014 το 71,9% αφορούν μέτρα δαπανών και το 28,1% μέτρα εσόδων, επιτυγχάνοντας την ενδεδειγμένη κατανομή της δημοσιονομικής προσαρμογής μεταξύ του σκέλους των δαπανών (2/3) και του σκέλους των εσόδων (1/3), ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της προσαρμογής.
Οι αναθεωρημένοι στόχοι του πρωτογενούς πλεονάσματος Γενικής Κυβέρνησης προς τους οποίους πρέπει να συγκλίνει η ετήσια εκτέλεση του Προϋπολογισμού, θέτουν ένα έλλειμμα -1,5% το 2012, και μια σταδιακή βελτίωση κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα του ΑΕΠ κάθε χρόνο μέχρι το 2016, δηλαδή σε όρους ποσοστού του ΑΕΠ, 0% για το 2013, πλεόνασμα 1,5% για το 2014, πλεόνασμα 3,0% για το 2015 και πλεόνασμα 4,5% για το 2016. Η αναγκαία δημοσιονομική προσπάθεια για την επίτευξη των ανωτέρω στόχων, συνίσταται στη λήψη μέτρων 13,5 δισ. ευρώ στην περίοδο 2013-2014, εκ των οποίων τα 9,2 δισ. ευρώ θα αναληφθούν στο 2013.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr