Το οικονομικό τοπίο που διαμορφώνεται στην Ελλάδα των πέντε ετών ύφεσης και του 20% ανεργίας είναι σκληρό για έναν κλάδο που στηρίζεται στην παραγωγικότητα, αυτό τον τηλεπικοινωνιών. Μετά το μπλόκο Βρυξελλών που τέθηκε στο deal Vodafone-Wind που ενδέχεται να οδηγούσε σε μία πιο βιώσιμη τροχιά τις επιχειρήσεις, οι δύο αναφερθείσες εταιρείες αλλά και η Wind ψάχνουν λύση εκ των έσω ως απάντηση στην οικονομική κρίση και την συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών.
Οι εταιρείες αναδιαρθρώνουν την άμυνα τους έναντι της κρίσης σε τρία μέτωπα: Τις νέες δυνατότητες που φέρνει η εδραίωση των smartphones στις ελληνική αγορά, την παροχή ευέλικτων, οικονομικών και αποτελεσματικών λύσεων για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά και τη στροφή των καταναλωτών προς φθηνότερα προγράμματα ή την καρτοκινητή τηλεφωνία.Συγκεκριμένα, στην Cosmote το ποσοστό καρτοκινητών συνδέσεων υπερβαίνει πλέον το 70%.
Την ίδια στιγμή, πονοκέφαλο για τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών αποτελεί η αδυναμία όλο και περισσότερων συνδρομητών να εξοφλούν τους λογαριασμούς των τηλεφώνων τους, σταθερών και κινητών, γεγονός που έχει καλλιεργήσει εδώ και καιρό την παραφιλολογία ενός τηλεπικοινωνιακού «Τειρεσία» που θα τις προστατεύει από τους κακοπληρωτές που αυξάνονται γεωμετρικά.
Η πτώση πάντως στον αριθμό συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας το 2011 ήταν μικρή, αφού για τη χρονιά που πέρασε άγγιξε τα 15.25 εκατομμύρια (από τα 15.43 του 2010). Η Cosmote έκλεισε το 2011 με 7.885 εκατομμύρια ενεργές συνδέσεις, σημειώνοντας πτώση κατά 105 χιλιάδες. Η Vodafone αντίστοιχα έφτασε τους 4.169 εκατομμύρια συνδρομητές με αύξηση κατά 34.000 συνδέσεις.
Η Wind από την πλευρά της κατάφερε να πετύχει 3.2 εκατομμύρια συνδέσεις, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία σε σχέση με το 2010.
Συνοψίζοντας τα παραπάνω λοιπόν για το 2011, η Cosmote είχε το 51.7% της αγοράς, η Vodafone το 23.7% και η Wind το 21%. Η αντίσταση αυτή, σε συνδυασμό με την σταδιακή σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας και την προβλεπόμενη ανάκαμψη από το δεύτερο μισό του 2013, κάνει παράγοντες του κλάδου να αισιοδοξούν, ενώ εντείνεται η φημολογία για deal σε μεγάλο παίκτη του κλάδου που ενδέχεται να αλλάξει τις ισορροπίες στην αγορά.
Άμυνα με προσφορές
Η Vodafone ρίχνει το βάρος στην καρτοκινητή τηλεφωνία. Συγκεκριμένα, στα υπάρχοντα προγράμματα καρτοκινητής, από τις 20 Μαρτίου 2012 αυξάνονται τα δωρεάν λεπτά ομιλίας σε όλους τους νέους και υφιστάμενους συνδρομητές του Καρτοκινητού Vodafone εγγεγραμμένους στη προσφορά Bonus All. Τα δωρεάν λεπτά ομιλίας/βίντεο προς όλους τους εθνικούς προορισμούς αυξάνονται από 60 λεπτά σε 100 λεπτά για κάθε 10 ευρώ ανανέωσης, και από 150 λεπτά σε 200 λεπτά για κάθε 20 ευρώ ανανέωσης.
Από την πλευρά της η Cosmote παρουσιάζει ολοκληρωμένες προτάσεις προς επαγγελματίες και επιχειρήσεις, παρέχοντας τους έλεγχο του λογαριασμού τους, αλλά και ευελιξία στην πλοήγηση. Επιπλέον, με τα προγράμματα COSMOTE Internet Any Way οι επαγγελματίες απολαμβάνουν μεγαλύτερη ευελιξία και ευκολία στο Internet.
Τέλος, κινήσεις για την ενίσχυση του μεριδίου της στην καρτοκινητή πραγματοποιεί η Wind Hellas, η οποία προσφέρει στους συνδρομητές της δωρεάν χρόνο ομιλίας προς όλα τα δίκτυα και συγκεκριμένα 200 λεπτά προς Wind, Vodafone και Cosmote αλλά και όλα τα σταθερά στην Ελλάδα με ανανέωση μόνο από 20 ευρώ, ενώ το ποσό παραμένει εξολοκλήρου στην κάρτα, ώστε ο συνδρομητής να το χρησιμοποιήσει όπως επιθυμεί.
Επιπλέον, με ανανέωση χρόνου ομιλίας 10 ευρώ, οι κάτοχοι του νέου Wind F2G απολαμβάνουν δωρεάν 100 λεπτά ομιλίας προς όλα τα δίκτυα. Τέλος, η Wind προσφέρει σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες, υπηρεσίες βασισμένες στην ανερχόμενη τεχνολογία Cloud.
Δ.Κώτσος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr