"Είναι, ίσως, περιττό να επαναλάβουμε τις διαπιστώσεις της αθλιότητας που βιώνουμε εδώ και δύο χρόνια, σε σχέση με τις μειώσεις των μισθών, την ανεργία, το ξερίζωμα του ευρωπαϊκού εργασιακού πλαισίου και την ακύρωση θεμελιωδών δημοκρατικών διαδικασιών της χώρας μας.
Είναι, όμως, πρόκληση οι εκπρόσωποι της Τρόικας, μετά την επιβολή δύο χρόνων αποτυχημένων πολιτικών, να παρουσιάζουν ψευδή στοιχεία, παρουσιάζοντας τους Έλληνες υψηλόμισθους. Θα περίμενε κανείς ότι η γερμανική αντίληψη περί της θέσπισης και της τήρησης των Νόμων και των κανόνων δεν θα τηρούνταν μόνο εντός των τειχών της γερμανικής επικράτειας και ότι μεγάλοι γερμανικοί όμιλοι θα σέβονταν τους Νόμους της χώρας που φιλοξενεί την οικονομική δραστηριότητά τους. Όλοι αυτοί που μας κουνούν το δάκτυλο θα πρέπει να αντιληφθούν ότι η προσωρινή αδυναμία της χώρας μας δεν σημαίνει ότι έχουμε καταστεί άνθρωποι και πολίτες μειωμένης αντίληψης.
Θα συμβουλεύαμε τους φίλους τους που πρότειναν, πριν την επιβολή της Τρόικας, την ίδια πολιτική (ΣΕΒ, ΣΕΤΕ, κ.λπ.) και έσπευσαν να την τεκμηριώσουν «επιστημονικά» (ΙΟΒΕ) και νομικά (Επιτροπή Ανταγωνισμού, κ.α.), να τους δώσουν τα στοιχεία που έχουν, για να μην εκτίθενται.
Θα τους συμβουλεύαμε, επίσης, να σταματήσουν τη στήριξη και την εμμονή σε μια πολιτική αποδεδειγμένα αδιέξοδη, σε προβλέψεις άστοχες, σε μελέτες «μαϊμού» και σε γελοιότητες, όπως αυτές που επικαλέσθηκε η Τρόικα και οι οποίες αποτελούν προσβολή στους χιλιάδες ανέργους και στις θυσίες του ελληνικού λαού.
Όπως και στο παρελθόν έχουμε πει, δεν θα ανεχθούμε τέτοιες προκλήσεις, είτε αφορούν τη χώρα είτε τον εμπαιγμό των αποτυχημένων εκπροσώπων της Τρόικας.
Καλούμε όλους τους επιστημονικούς Φορείς και τους Επιστήμονες να αναλάβουν πρωτοβουλίες απάντησης σε τέτοιες προκλήσεις.
Σε τέτοιες στιγμές για τη χώρα, οι κοινωνικοί και επιστημονικοί Φορείς και ο καθένας μας πρέπει να αναλάβουμε τις ευθύνες μας.
Εμείς δηλώνουμε ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) θα προβαίνει σε πρωτοβουλίες ανάδειξης της παραβατικότητας εταιρειών και κλάδων που ωφελούνται από αυτήν την πολιτική.
Σε αυτήν την προσπάθεια καλούμε όλους τους Διπλωματούχους Μηχανικούς και όλους τους Έλληνες επιστήμονες να συμμετάσχουν, ώστε να διασφαλισθεί η ισονομία και κοινή μεταχείριση όλων.
Σε αυτό το πλαίσιο αποστέλλουμε σήμερα στους αρμόδιους Υπουργούς, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Ενέργειας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, πολεοδομικές και αδειοδοτικές παραβάσεις που έπεσαν στην αντίληψη μας για 4 καταστήματα του ομίλου Lidl, και θα περιμένουμε τις ενέργειές τους, για την εφαρμογή της νομοθεσίας στη χώρα μας.
Πιο συγκεκριμένα, υπέπεσε σε γνώση μας ότι 4 καταστήματα της εταιρείας Lidl όφειλαν να έχουν άδειες χρήσης Υπεραγοράς (Super Market) Τροφίμων και όχι άδεια Μικτού Καταστήματος Τροφίμων.
Έγινε από την Υπηρεσία μας έλεγχος στα παρακάτω καταστήματα της αλυσίδας Lidl:
1. LIDL επί της Λ. Αλίμου 79 (Κυβέλης – Παπαναστασίου) Ο.Τ. 281 στο ΔΗΜΟ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ.
2. LIDL επί της Λ. Βουλιαγμένης και Ανθέων Ο.Τ. 406 στο ΔΗΜΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ.
3. LIDL επί της οδού Αγ. Δημητρίου (Φιλοστράτου – Πυθαγόρα) Ο.Τ. 1135 στο ΔΗΜΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.
4. LIDL επί της οδού Βουλιαγμένης 323-325 και Υψηλάντου Ο.Τ. 501 στο ΔΗΜΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.
5. LIDL επί της οδού Δημοκρατίας 4 ο.τ. 202 στο ΔΗΜΟ ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ.
Ο έλεγχος βασίστηκε σε στοιχεία από τα αντίγραφα των οικοδομικών αδειών, που παρελήφθησαν από τα Πολεοδομικά Γραφεία, αεροφωτογραφίες και ορθοφωτοχάρτες χρονολογίας 2010 και 2007, που παρελήφθησαν από τον Ο.Κ.Χ.Ε., καθώς και των εφαρμογών του διαδικτύου Google Earth και Bing Maps.
Επισημαίνεται ότι κατά την αναζήτηση των πολεοδομικών φακέλων μόνο τα Πολεοδομικά Γραφεία του Δήμου Γλυφάδας και του Νοτίου Τομέα Αθηνών που διέθεταν ηλεκτρονικό σύστημα αναζήτησης ανταποκρίθηκαν θετικά, ενώ στα Πολεοδομικά Γραφεία Δήμου Περιστερίου ζητήθηκε εισαγγελική παραγγελία και στης Αγίας Παρασκευής η αναζήτηση ήταν δυσχερέστατη εξαιτίας έλλειψης ηλεκτρονικού συστήματος και αναδιοργάνωσης του αρχείου. Ενδεικτικά για το κατάστημα των LIDL Μελισσίων στάθηκε δυνατή η ανεύρεση ενός μόνο από τους δύο φακέλους αδειών.
Με τα παραπάνω δεδομένα, έγινε έλεγχος για τυχόν παραβάσεις σε σχέση με τα υπάρχοντα στοιχεία.
Τα πρώτα αποτελέσματα του ελέγχου, σε σχέση με την περιορισμένη δυνατότητα των υπαρχόντων στοιχείων έχουν ως εξής:
Τα καταστήματα LIDL επί των οδών
Α) Λ. Αλίμου 79
Β) Λ. Βουλιαγμένης και Ανθέων
Γ) Λ. Βουλιαγμένης 323-325 και Υψηλάντου
Δ) Αγ. Δημητρίου 300
έχουν άδεια χρήσης «μικτού καταστήματος τροφίμων» (Υγ. Καν. Άρ. 43).
Στα καταστήματα αυτής της χρήσεως δεν επιτρέπεται να πωλούνται :
• Ρούχα παιδικά, εσώρουχα, μαγιώ, κάλτσες
• Ρούχα γυναικεία, εσώρουχα, αθλητικά, κάλτσες, μαγιώ
• Ρούχα ανδρικά, εσώρουχα, αθλητικά, κάλτσες, μαγιώ
• Ηλεκτρικά είδη και μηχανήματα
• Ανταλλακτικά παντός είδους
• Μικροέπιπλα
• Είδη κήπου και όλα τα είδη εποχής
• Παπούτσια και παντόφλες για όλες τις ηλικίες
• Φυτά
Παρ’ όλα ταύτα, τόσο από διαφημιστικά έντυπα όσο και από επί τόπου επισκέψεις παρατηρήθηκε ότι πωλούνται όλα τα παραπάνω είδη τα οποία επιτρέπονται μόνο σε καταστήματα με άδεια χρήσης «Υπεραγοράς», ενώ από τους όρους δόμησης της περιοχής απαγορεύεται η εγκατάσταση και λειτουργία.
Το κτίριο 5 έχει άδεια Υπεραγοράς (Super Market).
Όλα τα καταστήματα που ελέγχθηκαν είχαν πολύ μεγάλες διαφορές από τα δηλωθέντα και εγκεκριμένα στην οικοδομική τους άδεια, όσον αφορά το θέμα της μετατροπής των χώρων πρασίνου σε χώρους στάθμευσης. Στην πραγματικότητα έχουν επιστρώσει σχεδόν όλο το χώρο υποχρεωτικής φύτευσης με ασφαλτόμιγμα δημιουργώντας υπαίθριες θέσεις στάθμευσης. Επίσης, δεν έχουν φυτευτεί δέντρα πλην ελαχίστων περιπτώσεων.
Συμφώνως προς το άρθρο 22 του Κτιριοδομικού Κανονισμού τα 2/3 του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου πρέπει να μένουν ανεπίστρωτα για υποχρεωτική φύτευση. Επίσης, ανά 25 τ.μ. πρασιάς πρέπει να φυτευτεί ένα δέντρο.
Θέμα συμμόρφωσης όψεων (υφιστάμενης κατάστασης με εγκεκριμένα σχέδια)
Στα κατάστημα 1 (Λ. Αλίμου 79), στη δεύτερη οικοδομική άδεια (185/2011) αναφέρεται αλλαγή όψεων αλλά δεν υπήρχαν τα αντίστοιχα σχέδια, για να γίνει ο σχετικός έλεγχος.
Στο κατάστημα 3 (Αγ. Δημητρίου 300), στη δεύτερη οικοδομική άδεια (677/06) αναφέρεται αλλαγή όψεων αλλά δεν υπήρχαν τα αντίστοιχα σχέδια, για να γίνει ο σχετικός έλεγχος.
Στο κατάστημα 2 (Λ. Βουλιαγμένης και Ανθέων) οι όψεις έχουν διαφορές σε σχέση με αυτές της αρχικής άδειας (215/01) και δεν υπάρχει μεταγενέστερη άδεια αλλαγής όψεων.
Γενικώς, υπάρχει μια ασυμφωνία εγκεκριμένων σχεδίων όψεων με την υφιστάμενη κατάσταση και οι φάκελοι των αρχείων των οικοδομικών αδειών ενημερώθηκαν μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής.
Είναι πλέον γενική διαπίστωση η λειτουργία των αρμόδιων Φορέων αλλά και η Νομοθεσία να αγγίζει κύρια τον πολίτη και τους επιστημονικούς Φορείς, σε αντίθεση με κλάδους που τυγχάνουν «ασυλίας».
Η τακτική αυτή έχει δημιουργήσει σε όλους το αίσθημα κοινωνικής αδικίας και ανισότητας. Σε αυτό το πλαίσιο το ΤΕΕ θα αναλάβει πρωτοβουλίες ανάδειξης τόσο των κλειστών αγορών όσο και της προνομιακής μεταχείρισης κάποιων και σε περίπτωση ευθυνών Μηχανικών στις παραπάνω παραβάσεις, θα επιληφθούν τα αρμόδια Πειθαρχικά Όργανα του ΤΕΕ.
Η έως σήμερα προστασία των κλειστών αγορών, των μεταπρατών και των καρτέλ, όπως οι ξένες αλυσίδες τροφίμων, οι τράπεζες, τα δομικά υλικά, οι αερομεταφορές, κ.λπ., η ασυδοσία ξένων εταιρειών και η επιβολή «αμνηστίας» σε παραβατικές συμπεριφορές ξένων εταιρειών, όπως η SIEMENS, η αδυναμία ελέγχων καρτέλ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, το μόνο που πετυχαίνουν είναι να συνδράμουν σε καταστάσεις κοινωνικής ένστασης.
Αναμένουμε τις ενέργειας των αρμόδιων Υπουργών για ένα κράτος δικαίου που οι αρμόδιες αρχές θα ασχολούνται με τον ίδιο «ζήλο» με όλους τους πολίτες και όλους τους κλάδους".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr