Σχεδόν όλα τα κόμματα που εκπροσωπούνται στην ομοσπονδιακή Βουλή κατέληξαν σε μια συμφωνία για μία δίκαιη προεκλογική αντιπαράθεση. Πρόκειται για το κεντροδεξιό χριστιανοδημακρατικό κόμμα του CDU, το αδελφικό τους κόμμα από τη Βαυαρία το CSU, το σοσιαλδημοκρατικό SPD, τους Πράσινους, το φιλελεύθερο FDP και το Κόμμα της Αριστεράς, όπως μεταδίδει το ARD.
Το ακροδεξιό AfD και το BSW της ρωσόφιλης Σάρα Βάγκενκνεχτ δεν συμμετέχουν στη συμφωνία για δίκαιη προεκλογική αντιπαράθεση. Η «Συμφωνία για μια δίκαιη προεκλογική εκστρατεία για τις βουλευτικές εκλογές» ορίζει, μεταξύ άλλων, ότι θα πρέπει να αποφεύγονται οι προσωπικές υποτιμήσεις ή οι επιθέσεις στο προσωπικό ή επαγγελματικό περιβάλλον των πολιτικών και ότι οι συζητήσεις θα πρέπει να διεξάγονται με σεβασμό. Όπου είναι δυνατόν, θα πρέπει να αναφέρονται κατανοητές πηγές για δηλώσεις τρίτων που διαδίδονται στο πλαίσιο της προεκλογικής εκστρατείας.
Για να μπορέσουν οι πολίτες να κάνουν την επιλογή τους, «χρειάζεται μια προεκλογική εκστρατεία που να παραμένει πιστή στις βασικές αρχές της δικαιοσύνης, παρά την απαραίτητη σαφήνεια, την αντιπαράθεση και επίσης την αυστηρότητα», αναφέρει η συμφωνία. «Είμαστε σταθερά αντίθετοι σε κάθε μορφή εξτρεμισμού, αντισημιτισμού, ρατσισμού και αντιδημοκρατικών κινημάτων», συνεχίζει. «Δεν θα υπάρξει καμία απολύτως συνεργασία με το AfD ή με κόμματα που δεν στέκονται στα θεμέλια της ελεύθερης δημοκρατικής τάξης».
Καταδίκη της βίας
Οι επιθέσεις εναντίον μελών του κόμματος σε προεκλογικά περίπτερα ή κατά την ανάρτηση προεκλογικών αφισών καταδικάζονται ως «κάθε είδους βία». Οι αφίσες των πολιτικών αντιπάλων δεν πρέπει επίσης να καταστρέφονται ή να καταστρέφονται. Τα πράγματα θα πρέπει επίσης να είναι δίκαια στο διαδίκτυο.
Οι κανόνες αφορούν και το διαδίκτυο
Τα κόμματα υπόσχονται επίσης μια δίκαιη προεκλογική εκστρατεία στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα. Οι εικόνες και τα βίντεο που παράγονται από τεχνητή νοημοσύνη θα πρέπει να επισημαίνονται σαφώς ως «περιεχόμενο που παράγεται από τεχνητή νοημοσύνη». Οι λεγόμενες τεχνολογίες deepfake, οι οποίες μπορούν να δημιουργήσουν παραπλανητικά πραγματικές εικόνες, βίντεο ή ηχογραφήσεις, δεν θα χρησιμοποιούνται «για να βάλουν δηλώσεις στο στόμα πολιτικών ανταγωνιστών.»
Όταν απευθύνονται στους ψηφοφόρους, τα κόμματα θέλουν να απέχουν από τη λεγόμενη μικρο-στόχευση «με βάση ευαίσθητα δεδομένα όπως η θρησκευτική ένταξη ή η σεξουαλική ταυτότητα». Θέλουν να περιοριστούν στη χρήση γενικότερων κοινωνικο-δημογραφικών χαρακτηριστικών «για να απευθύνονται στους ψηφοφόρους με τρόπο που να αφορά συγκεκριμένη ομάδα-στόχο».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr