Ποσό 150 εκατ. ευρώ για μελέτες ενέταξε στην αναθεώρηση του Γ’ ΚΠΣ το ΥΠΕΧΩΔΕ, βάσει του στρατηγικού σχεδιασμού του.
Ο προγραμματισμός του Υπουργείου αφορά σε 60 μελέτες νέων έργων, οι οποίες θα συγχρηματοδοτηθούν από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ "Οδικοί Άξονες, Λιμάνια, Αστική Ανάπτυξη". Για το θέμα αυτό, ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς έκανε την ακόλουθη δήλωση: "Προγραμματίσαμε και προχωρούμε στο πρώτο και καθοριστικό βήμα για τη συγκροτημένη και έγκαιρη προετοιμασία της επόμενης γενιάς Δημόσιων Έργων, με την κατάρτιση των αναγκαίων μελετών. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα σχεδιάζεται και προωθείται ένα τόσο μεγάλο ενιαίο πρόγραμμα μελετών. Και επίσης για πρώτη φορά στην Ελλάδα, γίνεται τόσο σωστή και έγκαιρη προετοιμασία των μεγάλων έργων που πρόκειται να κατασκευαστούν με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Πρόκειται για 60 μελέτες οδικών, λιμενικών και έργων Μετρό, με τις οποίες θα ωριμάσουν έργα αρμοδιότητας ΥΠΕΧΩΔΕ συνολικού προϋπολογισμού τουλάχιστον 5 δις ευρώ, τα οποία έχουν ιεραρχηθεί ως έργα προτεραιότητας. Τα έργα αυτά αναφέρονται στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, στο εθνικό δίκτυο μεταφορών και στις μεταξύ τους διασυνδέσεις. Οι μελέτες αυτές θα έχουν την πληρότητα που επιβάλλει ο νέος νόμος 3316/05. Με την υλοποίησή τους, τα συγκεκριμένα έργα θα είναι εγκαίρως έτοιμα προς δημοπράτηση και υλοποίηση κατά την επόμενη Προγραμματική Περίοδο 2007-2013, βάσει των σχετικών κατευθυντηρίων γραμμών. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, αν θυμηθούμε πόσο ακριβά πλήρωσε η χώρα μας την έλλειψη πλήρων μελετών κατά την τρέχουσα περίοδο (Γ΄ ΚΠΣ), η οποία οδήγησε σε καθυστέρηση υλοποίησης των έργων, σε προβλήματα κατά την κατασκευή τους και σε απώλειες κοινοτικών πόρων. Ακριβώς για να μην επαναληφθούν τα ίδια προβλήματα κατά την περίοδο 2007-2013, θα υλοποιηθούν τώρα οι μελέτες αυτές. Οι προτεινόμενες μελέτες θα προετοιμάσουν έργα, τα οποία αναμένεται να συμβάλουν ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη και τη συνοχή των Περιφερειών της χώρας, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών, σε όλη την Ελλάδα, και την ενίσχυση της γεωπολιτικής σημασίας της χώρας. Ταυτόχρονα, βέβαια, θα συμβάλλον και στην αύξηση της παραγωγικότητας των επενδύσεων και του κεφαλαίου και την επίτευξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης. Μακροπρόθεσμα, δηλαδή, τα έργα αυτά θα ενισχύσουν την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και την πορεία της προς την πραγματική σύγκλιση". Πιο συγκεκριμένα, με την υλοποίηση των έργων αυτών την περίοδο 2007-2013, αναμένεται: 1. Να ολοκληρωθούν οι διασυνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τους βόρειους γείτονες της χώρας, αλλά και με τη μακεδονική ενδοχώρα και να κατασκευαστεί η εξωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης (συνολικά 106 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων). 2. Να κατασκευαστεί και βελτιωθεί μεγάλο μέρος του ΠΑΘΕ, δηλαδή του κύριου εθνικού οδικού άξονα της χώρας (συνολικά 214 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων). 3. Να κατασκευαστούν και αναβαθμιστούν σημαντικά τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου στην παραμερισμένη παλαιότερα ελληνική περιφέρεια (800 και πλέον χιλιόμετρα). 4. Να επεκταθούν και βελτιωθούν οι λιμενικές και κτιριακές εγκαταστάσεις 7 μεγάλων λιμένων της χώρας. 5. Να ολοκληρωθούν κρίσιμες επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας (προς Πειραιά-Ζέα, Πανεπιστήμιο, Γαλάτσι, Φάρο, Μαρούσι και Ελαιώνα) και του Μετρό της Θεσσαλονίκης (προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη).
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr