Αυτό προβλέπει ανάλυση των Drewry, σύμφωνα με την οποία ακόμη και το γεγονός πως το επόμενο έτος 2026 θα εισέλθει στην αγορά μια νέα μεταφορική ικανότητα τριών περίπου εκατ.TEU’s, ούτε αυτή φαίνεται ικανή να επηρεάσει τν αγορά.
Αναλυτικά καθώς η προοπτική απεργιών στα λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ παραμένει ζωντανή, οι Drewry επεξεργάστηκαν δύο σενάρια, ένα με απεργία τον Ιανουάριο και ένα χωρίς απεργία. Αυτό που διαπίστωσαν και στις δύο περιπτώσεις είναι ότι οι ναύλοι θα συνεχίσουν να αυξάνονται.
Οι απεργίες στα λιμάνια «θα έχουν σημαντικό πληθωριστικό αντίκτυπο στα επιτόκια, όχι μόνο στο εμπόριο που συνδέεται με τις ΗΠΑ, αλλά και στις υπόλοιπες συναλλαγές», δήλωσε ο Philip Damas του Drewry.
«Εάν δεν υπάρξει απεργία στα λιμάνια, ορισμένα επιτόκια θα μειωθούν, αλλά θα υπάρχουν αρκετοί άλλοι παράγοντες, όπως οι αυξημένοι φόροι άνθρακα στο σύστημα εμπορίας εκπομπών, οι οποίοι θα αυξηθούν κατά 75% από τον Ιανουάριο.
Και πρόσθεσε: «Έτσι, οι αυξήσεις των επιτοκίων θα γίνουν με αργό ρυθμό, ενώ την ίδια ώρα οι ναύλοι αυξήθηκαν κατά 87% μεταξύ της προ της πανδημίας περιόδου και της φετινής.
«Ακόμη και αν αποκατασταθεί η κίνηση των πλοίων στην Διώρυγα του Σουέζ, δεν αναμένουμε ότι οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα επιστρέψουν στα προ της πανδημίας επίπεδα», ανέφερε.
Ο κ. Damas αναγνώρισε ότι η επαναλειτουργία της Ερυθράς Θάλασσας θα αυξήσει τη ναυτιλιακή δραστηριότητα κατά περίπου 25%, αλλά έσπευσε να διευκρινίσει ότι δεν αναμένει να συμβεί, με τα πλοία να συνεχίζουν να ταξιδεύουν μέσο του Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδος τουλάχιστον μέχρι το 2026.
«Περιμέναμε», είπε, «ότι το πρόβλημα της Ερυθράς Θάλασσας θα επιλυόταν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Αντί αυτού βλέπουμε μια κλιμάκωση των εντάσεων στη Μέση Ανατολή και δεν βλέπουμε κανένα λόγο να είμαστε αισιόδοξοι. Για τον λόγο αυτό επεκτείναμε το χρονοδιάγραμμα επανέναρξης των διελεύσεων μέσο της Διώρυγας του Σουέζ έως το 2026».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr