Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία που υποστηρίζεται από τον Χάρη Βαφειά έχει κλείσει ένα ζευγάρι πλοίων χωρητικότητας 52.000 dwt στο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard, ανεβάζοντας το βιβλίο παραγγελιών MR σε τέσσερα πλοία.
Η πρώτη παραγγελία στο ναυπηγείο του Ulsan, που έγινε γνωστή από το Splash νωρίτερα το 2024, ανήλθε σε περίπου 108 εκατ. δολάρια, συνολικά ή 54 εκατ. δολάρια για το κάθε πλοίο. Οι brokers «δίνουν» τιμή 52,5 εκατ. δολάρια για κάθε ένα από τα τελευταία νεότευκτα με παράδοση το 2027.
Ο όμιλος Vafias, που τα τελευταία χρόνια έχει επικεντρωθεί, κυρίως, στον τομέα της μεταφοράς φυσικού αερίου με μεσαίου μεγέθους πλοία και σε συμφωνίες μεταχειρισμένων bulkers, έχει αποκτήσει αρκετά πλοία μεταφοράς υγραερίου από τη Hyundai Mipo.
Τα στοιχεία της διεθνούς ναυτιλιακής ένωσης BIMCO δείχνουν ότι οι παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων προϊόντων -για πλοία μεγαλύτερα των 10.000 dwt- βρίσκονται στο υψηλότερό τους επίπεδο από το 2006, με περίπου 200 μονάδες να έχουν συμφωνηθεί μέχρι σήμερα.
Ο τομέας MR παρουσιάζει, επίσης, ένα αυξανόμενο ηλικιακό προφίλ, με έναν σημαντικό αριθμό δεξαμενόπλοιων να πρόκειται να υπερβεί το όριο των 20 ετών, σύντομα. Σύμφωνα με την βρετανική Gibson, τα MR ηλικίας μεταξύ 15 και 19 ετών αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% του υφιστάμενου στόλου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr