Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο αφορά στην πρόθεση της κυβέρνησης να εξετάσει την αύξηση των λιμενικών τελών ανά επιβάτη κρουαζιερόπλοιου με βάσει το τουριστικό προφίλ του κάθε νησιού ξεχωριστά. Η αναζήτηση νέων προορισμών στο Αιγαίο προφανώς συνδέεται άμεσα με την σκέψη για λιμενικά τέλη πολλών ταχυτήτων ανάλογα με τον προορισμό.
Το παράδειγμα της Βενετίας να επιβάλει τέλη εισόδου στην πόλη ύψους 5 ευρώ με στόχο να αποτρέψει την μαζική είσοδο εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών φαίνεται να εξετάζουν αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις μεταξύ των οποίων και αρκετοί προορισμοί κρουαζιερόπλοιων.
Το σχετικό πείραμα που ξεκίνησε στην Βενετία φέτος την Άνοιξη δεν είχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα και δεν βοήθησε στην μείωση των επισκεπτών, πλην όμως συνέβαλε καθοριστικά στην δημιουργία ενός αρκετά μεγάλου κεφαλαίου. Παρά τις αντιδράσεις και τις αντιρρήσεις αρκετών η Δημοτική Αρχή Βενετίας δείχνει αποφασισμένη να εφαρμόσει το μέτρο και το επόμενο έτος 2025.
Αυτές οι εξελίξεις όπως είναι φυσικό προκαλούν ανησυχία στα μέλη της CLIA καθώς διαβλέπουν ότι μέρα με την μέρα δημιουργείται ένα άτυπο μέτωπο πόλεων και προορισμών στην Ευρώπη το οποίο φαίνεται έτοιμο να θέσει τους δικούς του όρους στη βιομηχανία της κρουαζιέρας προκειμένου να της επιτρέψει να έχει πρόσβαση σε προορισμούς υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο που πρέπει να κρατήσει κανείς είναι η πρόθεση των εταιριών – μελών της CLIA να εξετάσουν την προοπτική χρήσης μονάδων (κροουαζιερόπλοιων) μικρότερης μεταφορικής ικανότητας και χωρητικότητας ώστε να αυξήσουν σημαντικά την δυνατότητα προσέγγισης και σε άλλους προορισμούς πλην των γνωστών.
Η CLIA δηλώνει έτοιμη να συνεργαστεί με το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αλλά και τους τοπικούς νησιωτικούς φορείς ώστε να μπει μια τάξη στην σημερινή χαοτική κατάσταση.
Απομένει να δούμε στην πράξη ότι εννοεί όσα λέει. Το win-win δεν έβλαψε ποτέ κανέναν…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr