Τα φορτία που μεταφέρονται από τα VLOC, τα οποία η BRS ορίζει ως άνω των 220.000 dwt, αυξάνονται σταθερά κατά 2,2% τα τελευταία χρόνια, πηγαίνοντας από τα 281 εκατ. το 2015 σε 335 εκατ. πέρυσι.
Οι παραγγελίες νεότευκτων VLOCs έφτασαν στα υψηλά των 31 και 39 παραγγελιών το 2016 και το 2017, αντίστοιχα, όμως μετά από αυτό το σημείο κατέρρευσαν. Σήμερα, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών VLOCs ανέρχεται σε μόλις 16 πλοία, με την Winning Shipping, που ασχολείται με τη μεταφορά βωξίτη από τη Γουινέα, και τη Shandong Shipping, που μεταφέρει σιδηρομετάλλευμα από τη Βραζιλία, στην κορυφή. Η πρώτη παράδοση αναμένεται το 2026, σύμφωνα με την BRS.
Η ανάλυση της BRS υποδηλώνει ότι ο όγκος των φορτίων VLOC, το 2024, θα ξεπεράσει το σύνολο του περασμένου έτους. «Δεδομένου ότι δεν θα βγουν επιπλέον πλοία στο νερό μέχρι το τέλος του έτους, αυτό σημαίνει ότι οι τιμές των ναύλων θα πρέπει να υποστηριχθούν για όσο διάστημα διατηρείται η ζήτηση», σημειώνει.
Το «κενό» παραγγελιών έχει, επίσης, οδηγήσει σε γήρανση του στόλου, με τη μέση ηλικία του στόλου VLOC να είναι στα 9,3 έτη, από 6,5 έτη το 2021.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr