«Υπάρχει ένας τεράστιος όγκος διαπραγματεύσεων για νεότευκτα πλοία σε εξέλιξη, κυρίως από διαχειριστές, αλλά και από κάποιους μη διαχειριστές πλοιοκτήτες που υπογράφουν LOI, ώστε να προσπαθήσουν να εξασφαλίσουν θέσεις ελλιμενισμού σε ναυπηγεία που είναι ήδη αρκετά κοντά στη μέγιστη χωρητικότητα», σημειώνει η Braemar στην τελευταία της σύνοψη για την αγορά εμπορευματοκιβωτίων.
Η CMA CGM έχει παραγγείλει μια έξι πλοία LNG διπλού καυσίμου 8.000 teu στη Samsung Heavy Industries, ενώ βρίσκεται, επίσης, σε συζητήσεις για μια σειρά έως και δώδεκα πλοίων 15.000 teu στην ίδια εγκατάσταση, σύμφωνα με την Braemar.
Η MB Shipbrokers, εν τω μεταξύ, αναφέρει ότι τα κινεζικά ναυπηγεία Jiangnan και Hudong βρίσκονται σε συνομιλίες με διάφορους αγοραστές για πλοία της τάξης των 13.000 έως 14.000 teu, τα οποία θα παραδοθούν μέχρι και το 2029.
«Η «κούρσα» των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα συνεχιστεί μέχρι τον Ιούνιο, ενώ αναμένουμε ότι μια σειρά παραγγελιών θα υλοποιηθεί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού», ανέφερε η Braemar.
Το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών των ναυπηγείων, σήμερα, ανέρχεται σε 133 εκατ. αντισταθμισμένους μικτούς τόνους (cgt), μια αύξηση 56 εκατ. cgt σε σύγκριση με το πιο πρόσφατο χαμηλό στα τέλη του 2020, σύμφωνα με τη BIMCO. Τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ευθύνονται για το 35% και το 30% της αύξησης, αντίστοιχα.
Ο αριθμός των παραγγελιών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG -78 τους πρώτους πέντε μήνες του 2024- έχει υπερδιπλασιαστεί από την ίδια περίοδο πέρυσι, όπου είχαν δοθεί 34 παραγγελίες. Δηλαδή, πρόκειται για αύξηση 129%, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της VesselsValue.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr