Όπως καταγράφεται στην τελευταία έκθεση του οίκου Allied, η Εuronav έχει παραγγείλει 1 δεξαμενόπλοιο, με ενσωματωμένο scrubber με δυνατότητα να κινείται και με αμμωνία, μεταφορικής ικανότητας 319,000 dwt, από το κινεζικό ναυπηγείο Qingdao Beiha, με option για ναυπήγηση ενός ακόμα ίδιου πλοίου.
Η τιμή ανά πλοίο ανέρχεται στα 112,2 εκατ. δολάρια και αναμένεται να παραδοθούν το 2026.
Ακόμα, η Kyklades Maritime της οικογένειας Αλαφούζου έχει παραγγείλει δύο δεξαμενόπλοια μεταφορικής ικανότητας 159,000 dwt με ενσωματωμένο scrubber. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ιαπωνέζικο JMU Ariake, θα κοστίσουν έκαστο 81,5 εκατ. δολάρια και θα παραδοθούν το 2026.
Τέλος, η Laskaridis Maritime, έχει παραγγείλει ένα δεξαμενόπλοιο LR2 (Large Range) ακριβούς χωρητικότητας 115,000 dwt στο κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu New Yangzijiang.
Το πλοίο θα κοστίσει περίπου 60 εκατ. δολάρια, θα έχει ενσωματωμένο scrubber και αναμένεται επίσης να παραδοθεί το 2026.
Ενδεικτικός της ισχύος των Ελλήνων εφοπλιστών στον παγκόσμιο ναυτιλιακό «χάρτη» είναι και ο πίνακας που παραθέτει ο οίκος με τις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων το τελευταίο 12μηνο.
H Eλλάδα βρίσκεται λίγο πίσω της Ιαπωνίας στη δεύτερη θέση με παραγγελίες 142 πλοίων, ενώ είναι πρώτη στις παραγγελίες bulkers (39), «πρωταθλήτρια» στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων (77), ενώ υπολείπεται στα containerships και στα πλοία μεταφοράς αερίου, με 2 και 23 αντίστοιχα.
Γεωργία Σαμπαζιώτη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr