«Είμαστε πραγματικά ευτυχείς που το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα χρησιμεύσει ως home port για το Crystal Symphony μας, από το 2025″, δήλωσε ο αντιπρόεδρος Port Operation/Itinerary Planning & Fuel Management της Crystal Σπύρος Αλμπέρτης. “Για την Crystal, η επιλογή της Θεσσαλονίκης ως home porting destination είναι μια στρατηγική απόφαση, η οποία επιβεβαιώνει τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε εξαιρετικές εμπειρίες στους επιβάτες μας. Είμαστε βέβαιοι ότι οι τουριστικές, πολιτιστικές και γαστρονομικές ευκαιρίες της Θεσσαλονίκης, σε συνδυασμό με τις υψηλής ποιότητας υποδομές και υπηρεσίες του λιμανιού της, θα προσφέρουν ιδανικές αναμνήσεις στους επισκέπτες του Crystal Symphony».
Την ικανοποίηση της για την επιλογή εξέφρασε και η Chief Commercial Officer & Director of Strategic Communications της ΟΛΘ Α.Ε. Θεοδώρα Ρήγα. «Η σημαντική αυτή εξέλιξη ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τη ΟΛΘ Α.Ε., ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της στον τομέα της διεθνούς κρουαζιέρας», πρόσθεσε. «Ταυτόχρονα, η εξέλιξη αυτή θα ενισχύσει το τουριστικό προϊόν της πόλης της Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας σημαντική προστιθέμενη αξία για την τοπική οικονομία και κοινωνία. Συνεχίζουμε δυναμικά τις επενδύσεις μας στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για την περαιτέρω αναβάθμιση των εγκαταστάσεών μας και την ανάδειξη της πόλης της Θεσσαλονίκης ως κορυφαίου προορισμού θαλάσσιου τουρισμού», συμπλήρωσε. Να σημειωθεί ότι η Crystal έχει επίσης προσθέσει τη Θεσσαλονίκη μεταξύ των προορισμών της το 2024 ως λιμάνι προσέγγισης. Το Crystal Symphony υποβάλλεται επί του παρόντος σε εκτεταμένη ανακαίνιση στην Τεργέστη της Ιταλίας. Το πλοίο θα φιλοξενεί 606 επιβάτες και οι βελτιώσεις θα περιλαμβάνουν μεγαλύτερες, ανανεωμένες σουίτες με χειροποίητα φινιρίσματα και το νέο Aurōra Spa που ανακοινώθηκε πρόσφατα. Οι επισκέπτες θα βρουν επίσης μια νέα εμφάνιση για τα εστιατόρια ειδικής εστίασης Umi Uma και Osteria d’Ovidio, ένα νέο γήπεδο pickleball, ανανεωμένη ψυχαγωγία και εκδηλώσεις και μια κορυφαία στον κλάδο αναλογία χώρου προς φιλοξενούμενο (1 προς 93,1 κυβικά πόδια).
Na σημειωθεί ότι με βάση ευρήματα πρόσφατης προκαταρκτικής μελέτης που διεξήχθη από τον Θάνο Πάλλη, Καθηγητή του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιά με τίτλο «Εκτίμηση του κοινωνικοοικονομικού αντίκτυπου της Κρουαζιέρας για τη Θεσσαλονίκη», που ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2022 και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον προσεχή Οκτώβριο, στοχεύοντας στη διερεύνηση των οικονομικών επιπτώσεων της δραστηριότητας της κρουαζιέρας τόσο στην πόλη της Θεσσαλονίκης όσο και στην ευρύτερη μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης, οι προβλεπόμενες εκτιμήσεις για την οικονομική συνεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη σε ετήσια βάση δείχνουν ότι οι άμεσες θετικές επιπτώσεις κυμαίνονται μεταξύ ενός σεναρίου βάσης 5,23 εκατ. ευρώ και ενός θετικού σεναρίου 6,49 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής ευρήματα, μεταξύ Νοεμβρίου 2022 και Απριλίου 2023, υπάρχουν, επίσης, έμμεσες θετικές επιπτώσεις που κυμαίνονται μεταξύ 3,43 εκατ. ευρώ για το σενάριο βάσης και 4,33 εκατ. ευρώ για την πιο αισιόδοξη εκτίμηση. Συνολικά, οι θετικές επιπτώσεις αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 8,56 εκατ. ευρώ για το σενάριο βάσης και 10,82 εκατ. ευρώ για το θετικό σενάριο.
Αναλυτικά, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής ευρήματα, την οποία παρουσίασε στο Φόρουμ ο επιστημονικός υπεύθυνος και καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, Θάνος Πάλλης:
· οι δαπάνες ανά επιβάτη κρουαζιέρας στην πόλη της Θεσσαλονίκης ανέρχονται σε €54,5.
· Επιπρόσθετα, οι επιβάτες δαπανούν €15,1 κατά τη διάρκεια των οργανωμένων εκδρομών
· στα €98,8 ανέρχονται οι δαπάνες αγοράς εκδρομής
Σε αυτές τις δαπάνες θα πρέπει να προστεθούν και οι σημαντικές δαπάνες των πληρωμάτων, οι οποίες ανέρχονται σε €105,4 ανά μέλος του πληρώματος.
Αξίζει να τονιστεί ότι οι δαπάνες αυτές παραδοσιακά αυξάνονται κατά τους εαρινούς και καλοκαιρινούς μήνες, όταν οι καιρικές συνθήκες ευνοούν την περεταίρω παραμονή των επιβατών στην πόλη, ή την αύξηση όσων επιλέγουν εκδρομές στην ευρύτερη περιοχή.
Συνυπολογίζοντας τα έσοδα των ναυτιλιακών πρακτόρων και τα λιμενικά τέλη από τις χειμερινές’ κρουαζιέρες της περιόδου Νοέμβριος-Απρίλης,
· οι άμεσες θετικές επιπτώσεις από τις ‘χειμερινές’ κρουαζιέρες (Νοέμβριος-Απρίλης) ανέρχονται σε €798.000,
· οι έμμεσες θετικές επιπτώσεις από τις ‘χειμερινές’ κρουαζιέρες (Νοέμβριος-Απρίλης) ανέρχονται σε €533.000
· Οι συνολικές θετικές επιπτώσεις από τις ‘χειμερινές’ κρουαζιέρες (Νοέμβριος-Απρίλης) ανέρχονται σε €1,33 εκ.
· Σε όρους απασχόλησης, οι χειμερινές’ κρουαζιέρες έχουν ως αποτέλεσμα την διατήρηση 35 θέσεων εργασίας σε ετήσια βάση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr