Το Ιράν έχει δεσμεύσει δύο δεξαμενόπλοια μέσα σε μια εβδομάδα, γεγονός που αποτελεί κλιμάκωση σε μια σειρά από δεσμεύσεις ή επιθέσεις που έχουν συντελεστεί στο στενό από το 2019.
Το ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Niovi» της ναυτιλιακής εταιρείας Smart Tankers (Μπάκου-Καϋμενάκη) δεσμεύτηκε χθες Τετάρτη (4/5), ενώ στις 27 Απριλίου είχε δεσμευτεί και ένα δεξαμενόπλοιο με σημαία Νήσων Μάρσαλ στον κόλπο του Ομάν, με το πλοίο να μεταφέρεται στο ιρανικό λιμάνι Bandar Abbas.
H Ελλάδα, δεν είναι μια τυχαία χώρα στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη, αφού έχει πολλές ναυτιλιακές εταιρείες, εκ των κορυφαίων μάλιστα παγκοσμίως και άλλες ναυτιλιακές υπηρεσίες της βιομηχανίας.
Το Reuters, επικαλούμενο έγγραφο του ελληνικού υπουργείου Ναυτιλίας, με ημερομηνία από τις 20 Απριλίου, αναφέρει ότι εκεί αναγράφεται πως «εξαιτίας των πρόσφατων ιρανικών απειλών για πιθανά αντίποινα κατά της ελληνικής ναυτιλίας, συνιστούμε ανεπιφύλακτα η ναυσιπλοΐα στην παραπάνω περιοχή, καθώς και στα Στενά του Ορμούζ και στον Κόλπο του Ομάν να πραγματοποιηθεί, εάν είναι δυνατόν, εκτός των υδάτων που υπάγονται στη δικαιοδοσία του Ιράν, και με αυξημένη προσοχή όταν ταξιδεύετε κοντά στις παραπάνω περιοχές».
Πηγή από τη ναυτιλιακή βιομηχανία που έχει εις γνώση την κατάσταση, αναφέρει στο πρακτορείο ότι στις ναυτιλιακές εταιρείες είχε γίνει σύσταση να αποφύγουν την περιοχή κοντά στο Ιράν λίγες εβδομάδες πριν.
Ακόμα, ενημέρωσε ότι και άλλα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια άρχισαν να απομακρύνονται από την περιοχή.
Δεδομένα του MarineTraffic, δείχνουν ότι το νούμερο των δεξαμενόπλοιων που εγκατέλειψαν τις χώρες του Κόλπου κοντά στο Ιράν έφτασε τα 107 και ακόμα 36 πλοία μεταφοράς LNG για την περίοδο 19-26 Απριλίου, ενώ το αντίστοιχο νούμερο για την περίοδο 27 Απριλίου-3 Μαϊου ήταν 60 δεξαμενόπλοια και 26 πλοία μεταφοράς LNG.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με τα δεδομένα της Vortexa περίπου το 1/5 του παγκόσμιου φορτίου αργού και πετρελαϊκών προϊόντων περνούν από το στενό του Ορμούζ, που είναι πέρασμα μεταξύ Ιράν και Ομάν.
Η εταιρεία ναυτιλιακής ασφάλειας Ambrey ανέφερε μετά την αρχική προειδοποίηση του υπουργείου Ναυτιλίας της Ελλάδας, ότι «παρατήρησε την έξοδο ενός ασυνήθιστα μεγάλου αριθμού πλοίων υπό ελληνική σημαία από την περιοχή του Κόλπου».
«Η Ambrey εκτιμά ότι ο κίνδυνος για την εμπορική ναυτιλία δεν περιοριζόταν στο κράτος της σημαίας αλλά στις σχέσεις με την Ελλάδα και τις ΗΠΑ».
Υπενθυμίζεται ότι η Ουάσιγκτον κατέσχεσε φορτίο ιρανικού πετρελαίου τις τελευταίες εβδομάδες, από δεξαμενόπλοιο που διαχειρίζεται ελληνική εταιρεία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr