Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας Eikon Reuters, τα δυτικά πετρελαιοφόρα αύξησαν τις αποστολές ρωσικού αργού πετρελαίου τον Ιανουάριο καθώς οι τιμές για το ρωσικό πετρέλαιο Urals διατηρήθηκαν κάτω από ένα διεθνές ανώτατο όριο τιμών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν το κλείσιμο της προηγούμενης χρονιάς, η G7, η Αυστραλία και οι 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έθεσαν όριο τιμής στο ρωσικό αργό πετρέλαιο στα 60 δολάρια το βαρέλι. Αυτό σημαίνει ότι το ανώτατο όριο επιτρέπει σε χώρες εκτός ΕΕ να εισάγουν θαλάσσιο ρωσικό αργό πετρέλαιο, αλλά απαγορεύει στις δυτικές ναυτιλιακές και ασφαλιστικές εταιρείες να διακινούν φορτία του αργού πετρελαίου εκτός εάν πωλείται στην τιμή ή κάτω από αυτήν.
Το μεγαλύτερο μέρος του ρωσικού πετρελαίου διαπραγματεύεται επί του παρόντος κάτω από αυτό το επίπεδο, με τις φορτώσεις αργού πετρελαίου από το Primorsk, την Ust-Luga και το Novorossiisk να βρίσκονται σε καλό δρόμο για να φτάσουν σε υψηλό πολλών μηνών, πάνω από τους 9,5 εκατομμύρια τόνους, υποστηριζόμενες από τη σταθερή ζήτηση στην Ασία, το ράλι των τιμών του πετρελαίου και τη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα δεξαμενόπλοιων
Οι φορτώσεις πετρελαίου από τη Ρωσία και το Καζακστάν μέσω Primorsk και Ust-Luga αυξήθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο από το 2019 στους 7,4 εκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με τα σχέδια εξαγωγών και τα στοιχεία των εμπόρων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι δεξαμενόπλοια ιδιοκτησίας της ΕΕ, κυρίως από την Ελλάδα, διακίνησαν περισσότερους από 2 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου Ουραλίων από λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας τον Ιανουάριο.
Ο όγκος που διακινήθηκε από τα πλοία της ΕΕ είναι σχεδόν διπλάσιος από τον Δεκέμβριο, έδειξαν στοιχεία από την πλατφόρμα Eikon Reuters και τις πληροφορίες που μοιράζονται οι έμποροι.
Ελληνικής ιδιοκτησίας δεξαμενοπλοία που διαχειρίζονται ελληνικές εταιρείες διαχείρισης πραγματοποίησαν τουλάχιστον 21 ταξίδια μεταφοράς ρωσικού αργού πετρελαίου τον Ιανουάριο σε διάφορους προορισμούς. Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες περιλάμβαναν τις TMS Tankers Management, Stealth Maritime, Kyklades Maritime, Dynacom, Delta Tankers, NGM Energy και New Shipping, σύμφωνα με πηγές παρακολούθησης και αποστολής πλοίων της Refinitiv Eikon.
Η τωρινή τάση στην αύξηση των αποστολών έρχεται σε αντίθεση με τις προθέσεις της Μόσχας, καθώς στα τέλη Δεκεμβρίου, ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν υπέγραψε ένα διάταγμα που απαγορεύει την προμήθεια αργού και διυλισμένων προϊόντων από την 1η Φεβρουαρίου για πέντε μήνες σε χώρες που τηρούν το ανώτατο όριο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr