Οι τέσσερις εταιρείες συμμετείχαν σε επιθετικές παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, μακροπρόθεσμες ναυλώσεις και αγορές μεταχειρισμένων πλοίων για να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους λίγο πριν αρχίσει η ομαλοποίηση της αγοράς ναύλων στα μέσα του 2022.
Η MSC, η οποία ξεπέρασε τη Maersk Line ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών στον κόσμο πέρυσι, διεύρυνε τη διαφορά της με τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της, αυξάνοντας τον στόλο της κατά 321.455 TEU, ή 7,5%, στα 4,6 εκατομμύρια TEU. Από αυτά, τα 83.600 TEU αποτελούνταν από νεόδμητα πλοία.
Αντίθετα, ο στόλος της Maersk Line συρρικνώθηκε κατά 61.705 TEU, ή 1,4% στα 4,22 εκατομμύρια TEU, καθώς η εταιρεία παρέδωσε εκ νέου σημαντική ποσότητα χωρητικότητας πλοίων. Η Alphaliner σχολίασε: "Η MSC είναι πιθανό να κρατήσει αυτή την πρώτη θέση για το άμεσο μέλλον. Το βιβλίο παραγγελιών της με 124 πλοία είναι μακράν το μεγαλύτερο του κλάδου με 1,73 εκατομμύρια TEU. Μόνο η MSC έχει 14 πλοία megamax και 22 πλοία neo-panamax κατά παραγγελία για παράδοση το 2023». Επιπλέον, η CMA CGM αύξησε τον στόλο της κατά 225.268 TEU, ή 7,1%, στα 3,39 εκατομμύρια TEU.
Ταυτόχρονα, η αύξηση του στόλου της Evergreen κατά 12,5%, οδήγησε την χωρητικότητά της στα 1,66 εκατομμύρια TEU, που προήλθε κυρίως από 20 νέα πλοία χωρητικότητας 217.500 TEU, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων πλοίων megamax που παρέλαβε από τη Samsung Heavy Industries (δύο πλοία) και την China State Shipbuilding Corporation group (πέντε πλοία) πέρυσι.
Συμπτωματικά, οι εταιρείες MSC, Evergreen και CMA CGM κατέγραψαν επίσης τη μεγαλύτερη ανάπτυξη του στόλου το 2021.
Ωστόσο, σε ποσοστιαία βάση, ήταν η Zim Lines που είχε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη του στόλου μεταξύ των γραμμών εμπορευματοκιβωτίων το 2022, λαμβάνοντας 29%, ή 119.961 TEU για να ανεβάσει τη χωρητικότητά της στα 533.823 TEU, επιτρέποντας στην ισραηλινή εταιρεία μεταφοράς να ανακτήσει την κατάταξη #10 που παραχώρησε στη Wan Hai Lines το 2021.
Ασκώντας μια στρατηγική ελάχιστης περιουσίας, η Zim απέκτησε περισσότερα πλοία μέσω μακροπρόθεσμων ναυλώσεων. Σχεδόν το 95% του στόλου της είναι ναυλωμένο και το 100% των πλοίων στο βιβλίο παραγγελιών της θα προμηθεύεται επίσης μέσω ναυλώσεων.
Η Alphaliner δήλωσε: «Παρά την ετήσια μείωση των ναύλων στις κύριες γραμμές από την Κίνα, η οποία μειώθηκε από το ανώτατο όριο στις αρχές του 2022 σε σχεδόν επίπεδα πριν από την πανδημία σήμερα, το περασμένο έτος αποδείχθηκε ιδιαίτερα προσοδοφόρο για τη Ναυτιλία τακτικών γραμμών. Οι σταθερές τιμές ναύλων και η ισχυρή υπερατλαντική αγορά βοήθησαν τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών να παραμείνουν κερδοφόρες."
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr