Οι δύο φορείς έθεσαν τις βάσεις για συμφωνία, εκτός από δύο σημαντικά σημεία: πρώτον, τη χρήση των εσόδων από τον πλειστηριασμό δικαιωμάτων θαλάσσιων εκπομπών και δεύτερον ποιος θα πρέπει να πληρώσει τον λογαριασμό.
Και τα δύο σχέδια θα επεκτείνουν το υφιστάμενο EU ETS ώστε να καλύπτει το 100% των εκπομπών σε ενδοευρωπαϊκές διαδρομές και το 50% των εκπομπών σε υπερπόντιες διαδρομές. Και οι δύο συμφωνούν ότι οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου εκτός του CO2 θα πρέπει να παρακολουθούνται, αν και η έκδοση του Συμβουλίου θα αναβάλει την τελική απόφαση για την καταμέτρηση του μεθανίου στο ETS για μεταγενέστερη ημερομηνία.
Το Συμβούλιο θα ήθελε να δει:
- Επιβολή βάρους συμμόρφωσης στον ιδιοκτήτη/διαχειριστή του πλοίου, ο οποίος θα μπορούσε προαιρετικά να διαπραγματευτεί με τον ναυλωτή για έναν συμβατικό μηχανισμό επιμερισμού του κόστους. Αντίθετα, η πρόταση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου καθιστά υποχρεωτικό έναν συμβατικό μηχανισμό μετακύλισης κόστους.
- Κατανομή όλων των εσόδων από δημοπρασίες δικαιωμάτων στο κράτος μέλος που το διαχειρίζεται (το κράτος σημαίας για ένα πλοίο της ΕΕ ή το κράτος όπου ο πλοιοκτήτης καλεί συχνότερα για πλοίο με ξένη σημαία).
- Απαίτηση από τους ερευνητές της ναυτιλίας να υποβάλουν αίτηση στο Ταμείο Καινοτομίας γενικής χρήσης της ΕΕ για χρηματοδότηση της πράσινης μετάβασης, με εξασφαλισμένη τη «δέουσα προσοχή» για έργα που σχετίζονται με τη ναυτιλία
- Ανακατανομή του 3,5% των δικαιωμάτων εκπομπών σε κράτη μέλη που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις θαλάσσιες μεταφορές
- Μεταβατικά μέτρα για μικρά νησιά, χειμερινή ναυσιπλοΐα και ταξίδια που σχετίζονται με υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας
- Μέτρα για την προστασία της ναυτιλίας της ΕΕ από διαρροή άνθρακα (επιχειρήσεις που εξάγουν δραστηριότητες σε χώρες με λιγότερο αυστηρούς κανονισμούς)
Η Βουλή θα ήθελε να δει:
- Οι εκπομπές από ταξίδια εκτός ΕΕ κάλυψαν 100% μετά το 2027, με ορισμένες εξαιρέσεις υπό ορισμένες προϋποθέσεις
- Αέρια θερμοκηπίου που δεν περιέχουν CO2 (μεθάνιο) περιλαμβάνονται στους υπολογισμούς του ETS
- Το 75% όλων των εσόδων από ναυτιλιακά δικαιώματα που διατίθενται σε ένα ειδικό «Ocean Fund» για τη στήριξη της πράσινης μετάβασης του κλάδου
- Κατανομή κόστους συμμόρφωσης «ο ρυπαίνων πληρώνει» χρησιμοποιώντας υποχρεωτική συμβατική μετακύλιση του κόστους στον εμπορικό φορέα (ναυλωτή)
Τα δύο όργανα θα συναντηθούν και θα διαπραγματευτούν το κείμενο μιας μεγάλης κλίμακας νομοθετικής δέσμης, συμπεριλαμβανομένων μέτρων για τις εκπομπές για άλλους τομείς όπως οι οδικές μεταφορές και οι αερομεταφορές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr