Η απαγόρευση συμφωνήθηκε στα τέλη Μαΐου και όταν τεθεί σε ισχύ, θα αποκόψει τους Ρώσους εξαγωγείς ενέργειας από την αγορά Lloyd's και από τον Διεθνή Όμιλο ναυτασφαλίσεων P&I Clubs, που παρέχει περίπου το 95% της παγκόσμιας κάλυψης για την ευθύνη των δεξαμενόπλοιων.
Η προσδοκία μιας επερχόμενης απαγόρευσης έχει ήδη αποτέλεσμα, σύμφωνα με το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Reuters. Οι ασφαλιστικές εταιρείες της Δύσης έχουν ήδη αρχίσει να αποφεύγουν τα ρωσικά φορτία πετρελαίου, αφήνοντας τους διαχειριστές δεξαμενόπλοιων που είναι πρόθυμοι να μεταφέρουν το αργό πετρέλαιο της Ρωσίας με λιγότερες επιλογές. Τα αποτελέσματα αυτών των πρώιμων «αυτοκυρώσεων» θα αρχίσουν να φαίνονται ήδη από τον επόμενο μήνα, ανέφεραν στελέχη της ναυτιλίας στο Reuters.
Η ανησυχία στην Ουάσιγκτον είναι ότι μια πλήρης απαγόρευση ασφάλισης θα καθιστούσε σχεδόν αδύνατο το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου και θα αφαιρούσε έως και οκτώ τοις εκατό της παγκόσμιας προσφοράς αργού πετρελαίου από την αγορά. Άλλωστε, αυτός είναι ο δηλωμένος στόχος της απαγόρευσης και είναι πιθανό να πετύχει τη μείωση των εσόδων του Κρεμλίνου.
Σε ένα πρόσφατο άρθρο, ο εξέχων οικονομολόγος Olivier Blanchard εκτίμησε ότι η αποκοπή της Ρωσίας από την παγκόσμια αγορά πετρελαίου θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση της τιμής του αργού πετρελαίου κατά 20-30%. Αυτό θα είχε καταστροφικές συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία, όχι μόνο για τη Ρωσία. Αντίθετα, πρότεινε, θα ήταν λιγότερο επιζήμιο εάν η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο επέτρεπαν στη Ρωσία να συνεχίσει να αποστέλλει πετρέλαιο - αλλά μόνο εάν πωλούσε σε χαμηλή τιμή.
Σύμφωνα με Financial Times, η κυβέρνηση Μπάιντεν ζητά από τους ευρωπαίους εταίρους της να αμβλύνουν την απαγόρευση της θαλάσσιας ασφάλισης και να επιτρέψουν ορισμένες ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου, αλλά μόνο για φορτία που πωλούνται κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο τιμής. Αξίζει να σημειωθεί ότι ΕΕ έχει ήδη νομοθετήσει μια πλήρη απαγόρευση ασφάλισης και δε φαίνεται να σχεδιάζει να επανεξετάσει το θέμα.
Να σημειωθεί τέλος πως το συγκεκριμένο ζήτημα απασχολεί έντονα τον ελληνικό εφοπλισμό, που επιτρέπεται μεν να μεταφέρει ρωσικό φορτίο σε τρίτες χώρες, αλλά η απαγόρευση ασφάλισης καθιστά σε πολλές περιπτώσεις αδύνατες τις μεταφορές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr