“Αυτό που παίρνω μετά από όλες τις συνομιλίες και συναντήσεις είναι ότι πλέον, όχι μόνο η ποσοτική αλλά και η ποιοτική υπεροχή της εμπορικής ναυτιλίας είναι δεδομένη” τόνισε με έμφαση η Μελίνα Τραυλού, πρώτη γυναίκα πρόεδρος της ΕΕΕ.
Ένας εταίρος
Στο φόντο αυτό έθεσε ως κεντρικό στόχο της θητείας της την ανάδειξη διεθνώς του ρόλου του κλάδου: “Θέλουμε να κατανοήσει ο κόσμος σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο την σημαντικότητα της ναυτιλίας στην ζωή μας. Δεν είναι μόνο ένας επιχειρηματικός κλάδος αλλά ένας εταίρος σε κυβερνήσεις. Αυτό θέλουμε να το προασπίσουμε και να το διαδώσουμε” υπογράμμισε.
Παράλληλα, η Μελίνα Τραυλού έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα ότι ο ελληνικός εφοπλισμός είναι στην πρώτη γραμμή της απανθρακοποίησης.
“Εχουμε την ενεργειακή μετάβαση που είναι το σημαντικότερο θέμα που μας απασχολεί. Κι εμείς είμαστε η πλοιοκτησία που παραδοσιακά επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες. Είμαστε οι πρώτοι που όταν βρεθεί η λύση θα την εφαρμόσουμε” τόνισε σημειώνοντας ότι αυτό που "ζητάμε είναι να υπάρξει λύση σε παγκόσμιο επίπεδο κι όχι να λαμβάνονται περιφερειακά μέτρα, όπως θέλει η ΕΕ. Προτεραιότητα είναι οι πραγματικές λύσεις” σημείωσε και προσέθεσε:
“Εμείς επιμένουμε ότι οι λυσεις πρέπει να είναι διεθνείς, στο πλαίσιο του ΙΜΟ και αυτό που θα πρέπει να εξηγήσουμε είναι ότι, ό,τι κάνει η ΕΕ θα πρέπει να είναι με γνωμονα την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας. Το μόνο που κάνουν τώρα είναι να την χτυπούν” ξεκαθάρισε τονίζοντας με έντονο τρόπο την ετοιμότητα του Ελληνικού εφοπλισμου να κινηθεί με ταχύτητα στον “πράσινο” δρόμο. “‘Είμαστε υποστηρικτές, χθες, της ανθρακοποίησης” υπογράμμισε εμφατικά σημειώνοντας ότι όταν υπάρξουν οι νέες τεχνολογίες οι πρώτοι που θα τις εφαρμόσουν θα είναι οι Έλληνες, που άλλωστε πρωτοπορούν σε επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και ναυπηγήσεις.
"Δεν ανησυχούμε"
Απαντώντας παράλληλα σε ερώτηση για τα θέματα ανταγωνισμού η πρόεδρος της ΕΕ σημείωσε ότι “δεν έχει ανοίξει μια επίσημη διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την ναυτιλία. Εχουμε υπογράψει ένα συνυποσχετικό με την Ελληνική πολιτεία. Υπήρξαν κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις που χρειαζόταν απαντήσεις, στις οποίες η ελληνική πολιτεία έχει ανταποκριθεί. Δεν έχουμε κάποια ανησυχία” τόνισε.
Σε σχέση με τις κυρώσεις υπογράμμισε ότι είναι δεοδμένη η συμμόρφωση των Ελλήνων Εφοπλιστών με τις αποφάσεις της ΕΕ. “Ως η πιο ισχυρή δύναμη του πλανήτη στη ναυτιλία και έχοντας πάνω 30% του στόλου μεταφοράς πετρελαίου και προϊόντος τους και πάνω από το 80% του ευρωπαϊκού στόλου γινόμαστε αποδέκτες σκληρής κριτικής.
Ελληνικά δεξαμενόπλοια στο Ιράν
Για το θέμα των ελληνικών δεξαμενοπλοίων που κρατούνται παρανόμως στο Ιράν η κα. Τραυλού σημείωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση κάνει τις δέουσες ενέργειες για να ξεπερασθεί το όλο θέμα, ενώ καταδίκασε για μία ακόμη φορά την πράξη «πειρατείας» κατά των ελληνικών δεξαμενοπλοίων και ευχήθηκε την μη επανάληψη τέτοιων συμβάντων στο μέλλον.
Απαντώντας σε ερώτηση για τις προτεραιότητές της το επόμενο διάστημα σημείων ότι πρώτη προτεραιότητα είναι η προάσπιση των συμφερόντων της ελληνόκτητης ναυτιλίας ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης.
Σε ο,τι αφορά την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα η Πρόεδρος είπε πως "βασικός στόχος είναι η εξυγίανση της ναυτικής εκπαίδευσης. Μαζί με το Ευγενίδιο Ίδρυμα, έχουμε καταθέσει μία ολιστική μελέτη για τη ναυτική εκπαίδευση που κινείται σε αυτή την κατεύθυνση. Νομίζω πως πέρα από το Υπουργείο Ναυτιλίας, και το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να έχει εμπλοκή. Είμαστε υπερήφανοι για την ελληνική ναυτιλία και θέλουμε να συνεχίσουμε τις προσπάθειες ένταξης ολοένα και περισσότερων παιδιών στο επάγγελμα. Θα συνεχίσουμε βεβαίως να στηρίζουμε έμπρακτα και τις ναυτικές ακαδημίες".
Απαντώντας σε άλλη ερώτηση σημείωσε πως "Δεν θέλουμε οι ναυτικοί μας να μειώνονται. Κάθε χρόνο μπαίνουν παιδιά στις Ναυτικές Ακαδημίες, τα οποία αποφοιτούν και τα οποία δεν αντιμετωπίζουν ανεργία στο ναυτικό επάγγελμα. Και εμείς αγωνιούμε όσο αυξάνονται τα ελληνόκτητα πλοία, να αυξάνονται και οι Έλληνες ναυτικοί σε αυτά. Γι’ αυτό και πρέπει να εντείνει η πολιτεία και εμείς μαζί τις προσπάθειές μας έτσι ώστε το σύστημα εκπαίδευσης ναυτικών μας και οι σχολές μας να εξυγιανθούν, να γίνουν πιο μοντέρνες έτσι ώστε πιο πολλά πλοία να έχουν πιο πολλά παιδιά".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr