Τα ημερήσια έσοδα των πλοίων μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος στο μέγεθος capesize υποχώρησαν κατά 40% στα 7.390 $ την ημέρα την Παρασκευή, σύμφωνα με τα στοιχεία του Baltic Exchange. Πριν από τις διακοπές της Κινέζικης πρωτοχρονιάς στην Ασία, οι ιδιοκτήτες των πλοίων bulkers φαίνονται πιο διατεθειμένοι να "καταπιούν" τις ολοένα μειούμενες επιστροφές χρονοναύλωσης στον Ειρηνικό, σε αντίθεση με τα πλοία που διανύουν από τη Σιγκαπούρη χωρίς φορτίο, όπου η αγορά εμφανίζεται θολή με δυσκολίες ανέρευσης φορτίων.
Η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος της Αυστραλίας, Rio Tinto, φημολογείται ότι ναύλωσε ένα πλοίο μεγέθους capesize για να στείλει 170.000 τόνους σιδηρομεταλλεύματος από το Dampier στη Δυτική Αυστραλία στο Qingdao της Κίνας στα 7,35 $ ανά τόνο. Η φόρτωση έχει οριστεί για τις 30 Ιανουαρίου έως τις 2 Φεβρουαρίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι μια εβδομάδα νωρίτερα, ο γίγαντας εξόρυξης ναύλωσε ένα υποψήφιο πλοίο μεγέθους capesize για να μετακινήσει την ίδια ποσότητα μεταλλεύματος στην ίδια διαδρομή στα 7,10 $ ανά τόνο. Το πλοίο θα αναλάβει το μετάλλευμα από τις 5 έως τις 7 Φεβρουαρίου.
Εν τω μεταξύ, οι έντονες βροχοπτώσεις παρεμπόδισαν τις εξορυκτικές δραστηριότητες της Βραζιλίας και οι τιμές των καυσίμων αυξήθηκαν σε όλο τον κόσμο. Οι τρέχουσες προβλέψεις αναφέρουν ότι είναι απίθανο να δούμε μεγάλη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές χύδην ξηρού φορτίου προς την Κίνα μέχρι το δεύτερο μισό του Φεβρουαρίου.
Οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες του Πεκίνου, οι οποίοι θα διοργανώσουν εκδηλώσεις στην επαρχία Χεμπέι της χαλυβουργίας της Κίνας, και ο αδύναμος τομέας ακινήτων της χώρας μπορεί επίσης να εμποδίσουν περαιτέρω τα επίπεδα αύξησης της ζήτησης βραχυπρόθεσμα.
Ωστόσο, η χαλάρωση της απαγόρευσης του άνθρακα στην Ινδονησία, η ανάκαμψη των εισαγωγών ινδικού άνθρακα και οι υψηλότερες εξαγωγές αυστραλιανού σιταριού και σόγιας από τη Βραζιλία, θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν τη χαμηλότερη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα στις αρχές του 2022 και να υποβοηθήσουν την άνοδο της ναυλαγοράς.
Τα επίπεδα ναύλων για τα μικρότερα μεγέθη των πλοίων μειώθηκαν επίσης την περασμένη εβδομάδα. Τα ημερήσια έσοδα για τα πλοία μεγέθους panamax, για τη μεταφορά φορτίων περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων άνθρακα και σιτηρών υποχώρησαν στα 18.087 $ την ημέρα την Παρασκευή, σημειώνοντας πτώση 15,4% την προηγούμενη εβδομάδα. Ενώ στο μικρότερο μέγεθος, supramax υποχώρησαν 7,8% κατά τη διάρκεια της εβδομάδας στα 19.327 $ την ημέρα.
Στο γενικό σύνολο της ναυλαγοράς, ο Βαλτικός δείκτης, Baltic Exchange Dry Index υποχώρησε κατά 4% στις 1.415 μονάδες την Παρασκευή, το χαμηλότερο επίπεδο από τα μέσα Φεβρουαρίου 2021, επεκτείνοντας τις απώλειες για ενδέκατη συνεχόμενη συνεδρίαση, εν μέσω ασθενέστερης εποχικής ζήτησης σε όλα τα μεγέθη των πλοίων. Ο δείκτης Baltic Dry Index κατέγραψε πτώση σχεδόν 19,8% την τρίτη εβδομάδα του Ιανουαρίου, σημειώνοντας δεύτερη συνεχόμενη εβδομαδιαία πτώση.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr