Τώρα, μια μελέτη από ερευνητές από το Korea Maritime και το Ocean University δείχνει ότι η χρήση LPG θα μπορούσε να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση, είναι χαμηλού κόστους και μπορεί να εφαρμοστεί ανεξάρτητα από το μέγεθος του πλοίου.
Συγκεκριμένα, μια ομάδα ερευνητών ερεύνησε τη σκοπιμότητα χρήσης του υγραερίου ως καυσίμου πλοίων στη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Cleaner Production. Η ομάδα, με επικεφαλής τον Dr. Won-Ju Lee, διεξήγαγε στατιστική ανάλυση μιας βάσης δεδομένων με 72.098 πλοία νηολογημένα στη Νότια Κορέα.
Δεδομένων των πλεονεκτημάτων και της ανταγωνιστικότητάς του στην αγορά, το LPG θα μπορούσε να «ανοίξει τις πόρτες» σε πλοία μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Δυστυχώς, το LPG έχει βρει ελάχιστη εφαρμογή μέχρι στιγμής στη ναυτιλιακή βιομηχανία και, ως εκ τούτου, στερείται πιστοποίησης.
Σύμφωνα με τις θεωρητικές εκτιμήσεις της μελέτης, η μετάβαση στο υγραέριο μείωσε:
- Την ετήσια κατανάλωση καυσίμου κατά 7,5–10,4%
- Το κόστος καυσίμων κατά 8,8-25,9%
- Τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 10-14%
- Τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου κατά 14–16%
- Τις εκπομπές οξειδίου του θείου/σωματιδίων κατά 98–99%
Επιπλέον, η μελέτη ανασκόπησε την τρέχουσα κατάσταση της ακαδημαϊκής έρευνας, στην τεχνολογική πρόοδο στον τομέα των κινητήρων με υγραέριο. Επίσης, επανεξέτασε την ανάπτυξη των ανταγωνιστών της αγοράς και τα πρότυπα ασφαλείας που αναπτύχθηκαν από τον ΙΜΟ για τη θέσπιση διεθνών προτύπων για πλοία που τροφοδοτούνται με υγραέριο.
Οι ερευνητές συνέστησαν την προώθηση του υγραερίου ως ένα ελκυστικό φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο πλοίων, επιδοτώντας τις τιμές του και διαμορφώνοντας κυβερνητικές πολιτικές που ευνοούν τη χρήση του.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr