Η Hyundai, μία από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές εταιρείες στον κόσμο, ανακοίνωσε τη συμφωνία το 2019 εν μέρει για την αντιμετώπιση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας στον κλάδο.
Το ναυπηγείο, το οποίο ζήτησε την έγκριση της ΕΕ για την εξαγορά τον Νοέμβριο του 2019, είπε ότι ενδέχεται να αμφισβητήσει την απαγόρευση της ΕΕ και επέκρινε την εστίαση της ρυθμιστικής αρχής στα μερίδια αγοράς.
Το υπουργείο βιομηχανίας της Νότιας Κορέας δήλωσε ότι λυπάται για την απόφαση της ΕΕ για μια συμφωνία που έχει ήδη εγκριθεί από την Κίνα, τη Σιγκαπούρη και το Καζακστάν.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είπε ότι η συμφωνία θα δημιουργήσει τη μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία στον κόσμο με συνδυασμένο μερίδιο αγοράς τουλάχιστον 60%, αφήνοντας λίγους εναλλακτικούς προμηθευτές για τους πελάτες.
Η αρχή επιβολής του ανταγωνισμού της ΕΕ σημείωσε ότι η δέσμευση θα μειώσει τον ανταγωνισμό στην παγκόσμια αγορά για την κατασκευή μεγάλων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG).
Ανέφερε επίσης ότι οι εταιρείες δεν υπέβαλαν επίσημη προσφορά διορθωτικών μέτρων για την αντιμετώπιση προβλημάτων ανταγωνισμού.
Όπως υποστήριξε, η ζήτηση για μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG δεν επηρεάστηκε από την πανδημία COVID-19, ενώ η μελλοντική προοπτική ζήτησης ήταν πολύ θετική.
"Δεδομένου ότι δεν υποβλήθηκαν διορθωτικά μέτρα, η συγχώνευση θα είχε οδηγήσει σε λιγότερους προμηθευτές και υψηλότερες τιμές για τα μεγάλα πλοία που μεταφέρουν LNG. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο απαγορεύσαμε τη συγχώνευση", δήλωσε η επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ, Margrethe Vestager.
Αυτό είναι το πρώτο βέτο συγχώνευσης της Επιτροπής από τότε που μπλόκαρε το σχέδιο της Thyssenkrupp και της Tata Steel να δημιουργήσουν μια κοινή επιχείρηση ορόσημο το 2019, λόγω ανησυχιών ότι η συμφωνία θα είχε ωθήσει τις τιμές και θα μείωνε τον ανταγωνισμό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr