Ο συνολικός δείκτης, ο οποίος καθρεφτίζει την απόδοση των πλοίων μεγέθους capesize, panamax και supramax, υποχώρησε κατά 124 μονάδες, ή 5,8%, και τερμάτισε στις 2.027 μονάδες, στο χαμηλότερο επίπεδο από τις 16 Μαρτίου.
Ο δείκτης ναυλαγοράς για το μέγεθος capesize υποχώρησε 228 μονάδες, ή 9,8%, σε χαμηλό 10 μηνών στις 2.097 μονάδες. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακας, μειώθηκαν κατά 1.894 δολάρια στα 17.390 δολάρια.
Ο δείκτης ναυλαγοράς για το μέγεθος panamax υποχώρησε 150 μονάδες, ή 5,5%, στις 2.565 μονάδες, στο χαμηλότερο επίπεδο από τις 23 Δεκεμβρίου. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα πλοία μεγέθους panamax, που μεταφέρουν φορτία άνθρακα ή σιτηρών 60.000-70.000 τόνων, μειώθηκαν κατά 1.354 δολάρια στα 23.081 δολάρια.
Τέλος, ο δείκτης για το μικρότερο μέγεθος πλοίου supramax υποχώρησε 22 μονάδες στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο στις 1.936.
Σημαντική εξέλιξη των τελευταίων ημερών έρχεται από την πλευρά της Ινδονησίας με τη χαλάρωση των εξαγωγών άνθρακα που θα επηρεάσει σημαντικά την απόδοση της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου και κυρίως στο μέγεθος του πλοίου panamax.
Η Ινδονησία χαλάρωσε την απαγόρευση εξαγωγών και επέτρεψε την αναχώρηση 37 πλοίων μεταφοράς άνθρακα, όπως δήλωσε την Πέμπτη το Συντονιστικό Υπουργείο Ναυτιλιακών Υποθέσεων και Επενδύσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χώρες της Ασίας που βασίζονται στον ινδονησιακό άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας καλούν το έθνος να εγκαταλείψει την απαγόρευση των εξαγωγών του εμπορεύματος, με τις Φιλιππίνες να είναι οι τελευταίες που προσεγγίζουν την Τζακάρτα.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr