Έχουμε μπροστά μας μια περίοδο έντονων διακυμάνσεων ή θα δούμε μια άλλη δυναμική; Μπορεί αυτή η Ευφορία να είναι Πραγματική; Μήπως ο προβληματισμός για τα περιβαλλοντικά θέματα και η διάχυτη ανησυχία τελικά ωφελούν τον κλάδο και διατηρούν τις παραγγελίες νέων πλοίων υπό έλεγχο; Πώς οι νέες απαιτήσεις των περιβαλλοντικών κανονισμών θα επηρεάσουν τις τράπεζες και τις εταιρείες επενδύσεων; Και πώς θα διαμορφωθεί το κόστος μεταφοράς ακόμη και των πιο βασικών εμπορευμάτων και αγαθών; Πώς μπορούμε να συμβάλλουμε στην αειφορία των εμπορικών συναλλαγών προς όφελος των παραγωγών, της ναυτιλίας και των καταναλωτών;
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο κλάδος της ναυτιλίας επιδιώκει την αειφορία στο εμπόριο, στο περιβάλλον και στην κοινωνία. Η αειφορία όμως δεν σημαίνει ότι η ναυτιλία θα βρεθεί σιδεροδέσμια σε ένα κανονιστικό περιβάλλον υπερβολικής ρύθμισης.
Το συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2022, για 5η συνεχόμενη χρονιά, θα αναλύσει και θα αποκρυπτογραφήσει όλα αυτά που αφορούν τη ναυτιλία. Περισσότεροι από 10.000 μοναδικοί συμμετέχοντες και κατά μέσο όρο 1000 ταυτόχρονοι σε κάθε συνεδρία, από 80 χώρες παρακολούθησαν το συνέδριο το 2021. Οι διοργανωτές και οι συντελεστές υπόσχονται ότι, για άλλη μια φορά, θα κινηθούν πέρα από τα τετριμμένα. Άλλωστε η τελευταία διετία μας υποχρέωσε όλους να επανεφεύρουμε πολλά, έφερε στην επιφάνεια νέες βέλτιστες πρακτικές και το Slide2Open Shipping Finance καινοτομεί και πάλι. Πόσο μάλιστα σε μια περίοδο που:
- Η παγκόσμια ανάκαμψη βρίσκεται στο αποκορύφωμά της, ιδίως στις χώρες με προηγμένο πρόγραμμα εμβολιασμού
- Είναι πλέον πολύ πιθανή η αυστηροποίηση της χαλαρής νομισματικής πολιτικής της περιόδου της πανδημίας, εν μέσω φόβου για την εμφάνιση πληθωριστικών πιέσεων
- Η αποκεντρωμένη χρηματοδότηση (το γνωστό DeFi) – αυτή η νέα μορφή χρηματοδότησης μέσω blockchain – μπορεί να αποτελέσει σημαντική πρόκληση για όλους τους εμπλεκόμενους και να δημιουργήσει νέους χώρους χρηματοδότησης της ναυτιλίας, ενδεχομένως με πολύ λιγότερες κανονιστικές ρυθμίσεις
- Υπάρχουν μεταβολές στις ίδιες τις εμπορικές συναλλαγές, με την Κίνα να μετατρέπεται σε οικονομία υψηλής κατανάλωσης – όπως πλέον λέγεται το “made in China” έχει αντικατασταθεί από το “made for China”
- Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας και η ναυτιλία θα πρέπει να ενεργήσει πάραυτα, προκειμένου να προσλάβει τα καλύτερα στελέχη, πριν αυτά απορροφηθούν σε άλλους κλάδους και να βρει τρόπους αυτές οι δεξιότητες να προσθέσουν αξία στον κλάδο της ναυτιλίας.
Αυτά δεν είναι παρά λίγα από τα βασικά θέματα που θα συζητηθούν μέσα από το δοκιμασμένο και απόλυτα επιτυχές περιβάλλον του υβριδικού συνεδρίου που το Slide2Open Shipping Finance εγκαινίασε πέρυσι, όπου οι σύνεδροι συμμετέχουν με φυσική και με ηλεκτρονική παρουσία. Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί ταυτόχρονα στην Αθήνα και σε όλο τον κόσμο, καθώς θα μεταδίδεται ζωντανά μέσω του τρισδιάστατου εικονικού χώρου του, στο www.slide2open.net/shippingfinance2022.
Εξέχουσες προσωπικότητες από τον χώρο της ναυτιλίας, της τραπεζικής, των χρηματοοικονομικών, του εμπορίου και της πληροφορικής, καθώς και εκπρόσωποι των κρατικών και ρυθμιστικών αρχών έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στο Slide2Open Shipping Finance 2022 και εφόσον το επιτρέψουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα θα συμμετάσχουν και με φυσική παρουσία.
Το συνέδριο του 2021 μας προέτρεπε να προχωρήσουμε μπροστά. Σήμερα στόχος είναι να αξιοποιήσουμε πλήρως τη θετική συγκυρία και να δούμε τι χρειάζεται ώστε να διατηρηθεί αυτό το κλίμα Ευφορίας στον κόσμο της Ναυτιλίας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr