Πριν λίγες μέρες, εκτιμήσεις ανέφεραν για επίπεδα κερδοφορίας στα μεγαλύτερη μεγέθη πλοίων μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος capesizes που αγγίζουν τα 40,000$/ημέρα και μπορούν να ξεπεράσουν τα $50,000, καθώς η συμφόρηση στα λιμάνια της Κίνας δημιουργεί ελλείψεις στη θαλάσσια προσφορά χωρητικότητας των πλοίων.
Ωστόσο, ο φόβος για ύφεση της ζήτησης από την Κίνα σε εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος εντείνεται και θέτει σε αντίστροφη τροχιά τις εκτιμήσεις των αναλυτών για νέα επίπεδα ρεκόρ των ναύλων. Ο Αύγουστος θα αποτελέσει σημαντικό σημείο αναφοράς για την απόδοση της ναυλαγοράς στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου της φετινής χρονιάς.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Κίνας μειώθηκαν σε 88,5 εκατομμύρια τόνους τον Ιούλιο, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάιο του 2020, σύμφωνα με την Bimco. Το χαμηλό επίπεδο του Ιουλίου έρχεται καθώς οι όγκοι μειώνονται σταθερά από την κορυφή του Μαρτίου όπου ήταν περίπου 90 εκατομμύρια τόνοι. Πέρυσι, οι όγκοι εισαγωγής κινεζικού σιδηρομεταλλεύματος ήταν υψηλότεροι τον Ιούλιο, πάνω από 112 εκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με την ανάλυση των τελωνειακών δεδομένων.
Η πτώση του Ιουλίου φέρνει τις συσσωρευμένες εισαγωγές για τους πρώτους 7 μήνες του 2021 σε 649 εκατομμύρια τόνους, μειωμένες κατά 1,5% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι εισαγωγές Ιουλίου 2021 ήταν 21,4% χαμηλότερες από τα επίπεδα του Ιουλίου 2020.
Η NBS China δήλωσε ότι η παραγωγή χάλυβα μειώνεται καθώς η χώρα προχωρά προς την επίτευξη των στόχων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι η πτώση των κινεζικών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος μετά τις εισαγωγές-ρεκόρ τους πρώτους έξι μήνες του έτους φάνηκε αναπόφευκτη δεδομένου ότι η κινεζική κυβέρνηση επιθυμεί να διατηρήσει υπό έλεγχο την αύξηση των εκπομπών. Ωστόσο, καθώς η ζήτηση για χάλυβα παραμένει ισχυρή στην Κίνα, μένει να δούμε σε ποιο βαθμό η κινεζική κυβέρνηση θα συνεχίσει να περιορίζει την προσφορά χάλυβα λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών.
Η ύφεση στις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα δεν έχει επηρεάσει ακόμα αρνητικά τη θεαματική άνοδο του Βαλτικού δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου. Ο δείκτης Baltic Exchange Dry ενισχύθηκε 3% και τερμάτισε στις 4.092 μονάδες την Παρασκευή, το υψηλότερο από τα μέσα του 2010 και επέκτεινε τα κέρδη για ένατη συνεχόμενη συνεδρίαση, που αποδίδεται στη συνολική ανάκαμψη της ζήτησης βασικών προϊόντων και των περιορισμών στη ναυτιλία, ειδικά στην Κίνα.
Ο δείκτης capesize, ο οποίος παρακολουθεί την απόδοση ναυλαγοράς για μεταφορά φορτίων σε σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα 150.000 τόνων, ενισχύθηκε κατά 5% σε υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 11 ετών στις 5.997 μονάδες και ο δείκτης panamax που παρακολουθεί φορτία περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων άνθρακα και σιτηρών, αυξήθηκε κατά 0,8% στο υψηλότερο επίπεδο εδώ και περισσότερο από ένα μήνα στις 3.785 μονάδες. Μεταξύ των μικρότερων πλοίων, ο δείκτης supramax αυξήθηκε περίπου 39 μονάδες σε ένα νέο υψηλό όλων των εποχών των 3.276 μονάδων. Συνολικά, ο Βαλτικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου σημείωσε άνοδο 14,8% την τρίτη εβδομάδα του Αυγούστου, συγκριτικά με το υψηλότερο επίπεδο που είχε σημειωθεί στις 11 Ιουνίου.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr