Στα μικρότερα μεγέθη πλοίων Panamax και Supramax τα ημερήσια έσοδα διακυμαίνονται στην περιοχή των 30.000+ εδώ και μήνες.
Ο Αύγουστος, είναι συνήθως ένας μήνας που ιστορικά έχει δει τα πιο αδύναμα επίπεδα ναύλων που έχουν καταγραφεί, αλλά υπάρχει μεγάλη αισιδοξία ότι σύντομα τα επίπεδα θα ξεπεράσουν τα 50,000$/ημέρα.
Όσον αφορά την αγορά σιδηρομεταλλεύματος με άμεσο αντίκτυπο στις ναυλαγορές, η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος έχει σημειώσει σημαντική καθοδική διόρθωση 30% από τα επίπεδα ρεκόρ, καθώς το Πεκίνο συνεχίζει αμείωτα το στόχο του για μείωση της παραγωγής αργού χάλυβα και μείωση εκπομπών για την επίτευξη του «πράσινου» μέλλοντος.
Ωστόσο, ο κίνδυνος για το πόσο επιθετικό θα γίνει το Πεκίνο στον περιορισμό της παραγωγής χάλυβα είναι ακόμη προς συζήτηση, δεδομένου του ισχυρού οικονομικού ενδιαφέροντος ενός κατακερματισμένου τομέα έναντι σε μια κεντρικά ελεγχόμενη οικονομία που στοχεύει στον περιορισμό της παραγωγής μιας τόσο σημαντικής βιομηχανίας για τη χώρα.
Σύμφωνα με την ανάλυση από Breakwave Advisors, οι προοπτικές της κερδοφορίας των ναύλων για τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου παραμένουν θετικές και οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η αύξηση της θαλάσσιας ζήτησης χωρητικότητας των πλοίων θα είναι τριπλάσια της αύξησης της προσφοράς του στόλου των πλοίων. Παρόλο που το ποσοστό απασχόλησης των πλοίων επιμένει να διακυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα από τα υψηλά της δεκαετίας 2000, η σημαντική αύξηση στη θαλάσσια ζήτηση χωρητικότητας των πλοίων θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την κερδοφορία των ναύλων μέχρι το κλείσιμο του έτους. Σημαντική πρόκληση στην τρέχουσα ευφορία είναι οι αποφάσεις που θα παρθούν από την κυβέρνηση της Κίνας στον περιορισμό της παραγωγής αργού χάλυβα.
Μαρία Μπερτζελέτου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr