Η συμφωνία συνάφθηκε χωρίς ναύλωση και αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το αργότερο τον Νοέμβριο του 2021. Η πώληση θα αποφέρει καθαρά έσοδα περίπου 40 εκατ. δολάρια μετά την αποπληρωμή της χρηματοδοτικής μίσθωσης που εκκρεμεί για την παράδοση.
Παράλληλα, η Okeanis συμφώνησε για την απόκτηση δύο eco VLCCs, τα οποία βρίσκονται υπό κατασκευή στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, μέσω της ελεγχόμενης επίσης από τον κ. Αλαφούζο, Kyklades Maritime, έναντι 194 εκατ. δολαρίων.
H μεταπώληση των VLCCs με χωρητικότητα, 300.000 dwt το καθένα, τα οποία είναι εξοπλισμένα με scrubbers και είναι οικολογικού σχεδιασμού, αναμένεται να γίνει μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου τριμήνου του 2022.
Μάλιστα, τα πλοία αυτά έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των βιοκαυσίμων, και θα τοποθετηθούν για κατανάλωση εκ των υστέρων, καύσιμα χαμηλότερου άνθρακα, όπως LNG ή μεθανόλη.
Η Okeanis ανακοίνωσε, επίσης, ότι προέβη στην αντικατάσταση των χρονοναυλώσεων των Nissos Rhenia και Nissos Despotiko προχωρώντας στις εξής ενέργειες:
-Μεταφορά των εναπομεινάντων δυο ετών της χρονοναύλωσης του Nissos Keros με μια παγκόσμια εταιρεία ενέργειας με ηγετική θέση στην αγορά στο Nissos Despotiko.
-Μεταφορά των εναπομεινάντων έξι μηνών χρονοναύλωσης του VLCC Nissos Donoussa με μια κορυφαία εταιρεία πετρελαίου στο Nissos Rhenia.
«Οι δράσεις μας θα δώσουν τη δυνατότητα στην Okeanis Eco Tankers να βελτιστοποιήσει και να αυξήσει την έκθεση των VLCCs στην spot αγορά ενόψει μιας ανάκαμψης της αγοράς των δεξαμενόπλοιων που αναμένουμε τον χειμώνα», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Ιωάννης Αλαφούζος.
Σημειώνεται ότι η Okeanis διαθέτει στόλο από 14 tankers, τύπου VLCC και suezmax, τα οποία είναι eco friendly, ενώ σε όλα έχουν τοποθετηθεί scrubbers.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr