Στα τέλη Μαΐου, οι 73 ιδιοκτησίες πλοίων διαπραγματεύονταν 3.216 πλοία, περίπου 35 πλοία λιγότερα πριν από 12 μήνες, συνολικά μόλις κάτω από 342,4 εκατομμύρια, αύξηση 4,4 εκατομμυρίων dwt το 2020 και 72 πλοία. Η ανάπτυξη αντικατοπτρίζει την παράδοση πλοίων σε ελληνικά συμφέροντα που παραγγέλθηκαν το 2016/2017/2018, καθώς και αγορές που πραγματοποιήθηκαν στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων.
Η 34η ετήσια έρευνα της Naftiliaki Greek Shipping Review για τους στόλους της Ελλάδας πάνω από 1m dwt - οι «Tonne Millionaires» - αποκαλύπτει επίσης ότι όταν πρόκειται για θαλάσσιες μεταφορές στους περισσότερους εμπορικούς τομείς, οι Έλληνες εφοπλιστές συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων παικτών και όπου δεν είναι, όπως και ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, πλησιάζουν τα παραπάνω, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πολιτικών και εμπορικών αγορών.
Οι μεγαλύτεροι εφοπλιστές είναι σε πολύ καλή θέση για να επωφεληθούν από ευκαιρίες που μπορεί να εμφανίζονται στον ορίζοντα. Η ποικιλομορφία είναι ένα χαρακτηριστικό της λίστας. Είκοσι από τους 73 έχουν αποκλειστικούς στόλους - 11 από αυτούς είναι στον τομέα μεταφοράς χύδην ξηρού, έξι από αυτούς στον τομέα δεξαμενόπλοια, δύο από αυτούς στον τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένας φυσικού αερίου. Αντανακλώντας τους 11 αποκλειστικούς στόλους φορτηγών χύδην, υπάρχουν συνολικά 1.319 μονάδες που λειτουργούν από τόνους εκατομμυριούχους περίπου 237 μονάδες περισσότερο από το στόλο των δεξαμενόπλοιων. Υπάρχουν 447 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 123 πλοία LNG, 114 LPG και 28 reefer.
Ο Όμιλος Maran συνεχίζει να οδηγεί και να ελέγχει το στόλο 140 πλοίων, περίπου 24,8m dwt. Οι τρεις νεοεισερχόμενοι είναι η Unisea Shipping, η Efnav Company και η Central Group / Pistiolis και έχουν φύγει Polyar Shipping, Gleamray Maritime, Pleiades Shipping, Stamco Ship Management και Optimum Ship Services, οι οποίες έχουν αφαιρεθεί καθώς είναι καθαρά διαχειριστές πλοίων.
Ο δεύτερος στόλος Navios, που κατασκευάστηκε από την Αγγελική Φράγκου, είναι ο μεγαλύτερος αριθμός πλοίων με 181 πλοία κάτω από 19 πέρυσι, αλλά μόλις πάνω από 1εκ dwt έως 18,52εκ dwt.
Το Star Bulk / Oceanbulk / Product Shipping / OCC, με επικεφαλής τον Peter Pappas, με την υποστήριξη του Nasdaq, που είναι εισηγμένο στο Nasdaq, βρίσκεται στην τρίτη θέση 16,4εκ dwt και 153 πλοία μπροστά από τον ελεγχόμενο από τον George Procopiou Dynacom / Dynagas / Sea Traders συνδυασμένο στόλο 15,9εκ και 119 πλοία.
Δεκαπέντε από τις 73 εταιρείες συνδέονται με χρηματιστήριο, 14 από αυτές στη Νέα Υόρκη και μία, καθαρή ιδιοκτήτρια δεξαμενόπλοιων, Kyklades Maritime / Okeanis Eco Tankers / Alafouzos στο Όσλο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr