Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο ανάπτυξης της δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS), της δέσμευσης και χρήσης διοξειδίου του άνθρακα (CCU) και της ανακύκλωσης άνθρακα τα τελευταία δύο χρόνια.
Το project αναμένεται να διαρκέσει έως το 2026, με τη MOL να επικεντρώνεται στην ανάπτυξη μεγάλου μεγέθους (large-size) πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου CO2 για άμεση χρήση.
Σημειώνεται ότι οι βασικές πτυχές του project θα περιστραφούν γύρω από τους εξής τομείς:
- Έρευνα και ανάπτυξη (R&D) για την καθιέρωση της τεχνολογίας μεταφοράς υγροποιημένου CO2 ανά πλοίο
- Δοκιμές με στόχο τη μεταφορά 10.000 τόνων CO2 ανά πλοίο σε ετήσια βάση
- Μελέτη για τη μεταφορική ικανότητα πλοίων στο πλαίσιο ανάπτυξης της CCS και της CCU
Επόμενος στόχος η αύξηση των απαιτήσεων, ώστε σύντομα να καλυφθούν οι ανάγκες μεταφοράς CO2 για μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των πηγών εκπομπών CO2 και των περιοχών αποθήκευσής του.
Άλλες εταιρείες, που συμμετέχουν στην έρευνα και ανάπτυξη της προσπάθειας μεταφοράς CO2, είναι η Nippon Steel και η Itochu Corporation.
Η MOL μπήκε φέτος στη μεταφορά υγροποιημένου CO2 επενδύοντας στη νορβηγική Larvik Shipping, ενώ από την πλευρά της η K-Line αναπτύσσει τον τελευταίο χρόνο ένα πρωτοποριακό τεχνολογικό εγχείρημα δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα.
Προς το παρόν, η μέγιστη χωρητικότητα μεταφοράς υγροποιημένου CO2 υπολογίζεται στα 3.600 cu m (κυβικά μέτρα).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr