Η πρώτη φάση του έργου, που υπεγράφη το 2019, βρίσκεται σε εξέλιξη και τα πρόσθετα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη της εφαρμογής της αρχικής στρατηγικής του IMO. Η πρόσθετη χρηματοδότηση θα χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη εργαλείων με στόχο την εφαρμογή πιλοτικών έργων σε πλοία και λιμάνια.
Θα χρησιμεύσει επίσης στην παροχή βοήθειας σε συνεργαζόμενες χώρες για την ανάπτυξη προτάσεων πιλοτικών σχεδίων, καθώς και στη διερεύνηση των δυνατοτήτων αξιοποίησης των εναλλακτικών καυσίμων.
Ο Sveinung Oftedal, διευθυντής του νορβηγικού Υπουργείου Κλίματος και Περιβάλλοντος σχολίασε:
«Η αλλαγή του κλίματος είναι ένα ζήτημα που μας επηρεάζει όλους και πρέπει να συνεργαστούμε για την απομάκρυνση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία. Η Νορβηγία έχει δεσμευτεί να υποστηρίξει τις αναπτυσσόμενες χώρες με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σύμφωνα με την στρατηγική του IMO».
«Είμαι εξαιρετικά ευγνώμων που η Νορβηγία διέθεσε περισσότερα χρήματα για το project GreenVoyage2050. Αυτό είναι ενδεικτικό της εμπιστοσύνης που υπάρχει στις δραστηριότητες τεχνικής βοήθειας του ΙΜΟ, συμπεριλαμβανομένης της εφαρμογής της στρατηγικής μας για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου», σημείωσε από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ, Kitack Lim, και πρόσθεσε:
«Το project GreenVoyage2050 είναι μια τρανή απόδειξη της δέσμευσής μας να στηρίξουμε τις αναπτυσσόμενες χώρες στην παγκόσμια προσπάθειά μας για τη μείωση των ρύπων στη ναυτιλία».
Σημειώνεται ότι το GreenVoyage2050 έχει ως στόχο να βοηθήσει τα αναπτυσσόμενα κράτη στην ανάληψη και υποστήριξη εγχώριων πιλοτικών σχεδίων. Το project, που ξεκίνησε τον Μάιο του 2019, υποστηρίζει ενεργά τα κράτη αυτά στην πορεία τους προς την απαλλαγή τους από τον άνθρακα.
Στο GreenVoyage2050 συμμετέχουν το Αζερμπαϊτζάν, η Μπελίζ, η Κίνα, τα Νησιά Κουκ, ο Ισημερινός, η Γεωργία, η Ινδία, η Κένυα, τα Νησιά του Σολομώντα, η Νότια Αφρική και η Σρι Λάνκα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr