Ειδικότερα, ο CEO του δανέζικου κολοσσού μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τόνισε πως πρέπει να επιβληθεί στη ναυτιλία ένας παγκόσμιος περιβαλλοντικός φόρος τουλάχιστον 450 δολάρια (369 ευρώ) σε κάθε τόνο καυσίμου, που ισοδυναμεί με 150 δολάρια (123 ευρώ) ανά τόνο εκπεμπόμενου άνθρακα (CO2), με βάση την τρέχουσα τιμή του πετρελαίου.
Ένας τέτοιος φόρος, εάν εφαρμοστεί παγκοσμίως, θα φέρει μια επιβάρυνση της τάξεως των 115 δισ. ευρώ στις ναυτιλιακές εταιρείες, που ευθύνονται για το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, με ετήσιες εκπομπές 940 εκατ. τόνων.
Ο Skou δεν έθεσε συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο, ώστε να εφαρμοστεί το μέτρο, αλλά τόνισε πως επιθυμία του είναι ο φόρος να τεθεί σε ισχύ από το 2025.
Για τον Skou, η φορολόγηση των υπαρχόντων καυσίμων θεωρείται απαραίτητη για τη μετάβαση σε μία «πράσινη» ναυτιλία. Μάλιστα, ο CEO της Maersk σημείωσε πως με τον προτεινόμενο φόρο θα γεφυρωθεί το χάσμα ανάμεσα στα ρυπογόνα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα και στις πιο φιλικές για το περιβάλλον εναλλακτικές λύσεις, που είναι πιο ακριβές.
Με την Επιτροπή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) να συνεδριάζει στα μέσα Ιουνίου, πολλά μεγάλα ονόματα του κλάδου «ζυγίζουν» τις μεθόδους «πράσινης» μετάβασης ώστε η ναυτιλία να οδηγηθεί σε ένα «μονοπάτι», που θα την απομακρύνει από τις εκπομπές άνθρακα.
Επίσης, η «βόμβα» του Skou έρχεται σε μία κρίσιμη χρονική στιγμή, καθώς η MEPC του IMO θα συνεδριάσει, με στόχο την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των πλοίων και συγκεκριμένα την μείωση των εκπομπών του άνθρακα. Ωστόσο, η προπαρασκευαστική συνεδρίαση της διεπαγγελματικής ομάδας εργασίας ISWG-GHG του IMO ολοκληρώθηκε χωρίς συμφωνία την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς αρνήθηκαν να ψηφίσουν για το νέο προτεινόμενο πακέτο, απαιτώντας από τον IMO να ανεβάσει ακόμη περισσότερο τους στόχους του για την περαιτέρω μείωση των ρύπων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr