Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Πιο συγκεκριμένα:
• Αναπροσαρμόζονται οι συντελεστές του φόρου των πλοίων πρώτης κατηγορίας του νόμου αυτού, που είναι νηολογημένα με ελληνική σημαία για την πενταετία 2021-2025
• Μειώνεται η φορολογική επιβάρυνση που για τα μικρά ιδιωτικά πλοία αναψυχής.
• Καταργείται το αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας σε περίπτωση πληρωμής χρηματικού εντάλματος δυνάμει τελεσίδικης δικαστικής απόφασης-
• Επεκτείνεται η πλήρης απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής μισθώματος, για τις περιπτώσεις των επιχειρήσεων για τις οποίες έχουν ληφθεί μέτρα αναστολής ή προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας ή οι οποίες πλήττονται οικονομικά λόγω της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 και ανήκουν σε συγκεκριμένους κλάδους επιχειρήσεων και για τον μήνα Ιούνιο 2021.
• Επεκτείνεται η απαλλαγή των αγροτεμαχίων των φυσικών προσώπων από τον συμπληρωματικό ΕΝ.Φ.Ι.Α και για το έτος 2021 και χορηγείται η μείωση στον ΕΝ.Φ.Ι.Α. φυσικών προσώπων και για το έτος 2021.
• Απαλλάσσονται από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α, έτους 2021 τα ακίνητα εντός του οικισμού Αναργύρων του Δήμου Αμυνταίου της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και ο οποίος έχει απαλλοτριωθεί αναγκαστικά υπέρ και με δαπάνες του Δημοσίου
Αναλυτικά με βάση την αιτιολογική έκθεση προωθούνται τα εξής προς νομοθέτηση :
Άρθρο 1
Με την αξιολογούμενη ρύθμιση αναπροσαρμόζονται οι συντελεστές του φόρου της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 27/1975 (Α' 77) και της εισφοράς της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 27/1975 των πλοίων πρώτης κατηγορίας του νόμου αυτού, που είναι νηολογημένα με ελληνική σημαία για την πενταετία 2021-2025, όπως προβλέπεται από τον νόμο αυτό με αναστολή της εφαρμογής για το έτος 2021 λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και των προβλημάτων που προκλήθηκαν στον χώρο της ναυτιλίας.
Επιπλέον, με το προτεινόμενο άρθρο προβλέπεται και η αναπροσαρμογή των συντελεστών εισφοράς της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 29/1975 των πλοίων ελληνικών συμφερόντων με ξένη σημαία, τα οποία είναι συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, για την πενταετία 2021-2025 με αναστολή της εφαρμογής για το έτος 2021 λόγω πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και των προβλημάτων που προκλήθηκαν στον χώρο της ναυτιλίας.
Άρθρο 2
Με την αξιολογούμενη ρύθμιση αντιμετωπίζεται η δυσανάλογη φορολογική επιβάρυνση που επήλθε με την έναρξη ισχύος των παρ. 1 και 2 του άρθρου 58 του ν. 4646/2019 {Α' 201), οι οποίες τροποποίησαν τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 12 του ν. 27/1975, με τις οποίες εισήχθη συντελεστής προσαύξησης πέντε (5) στα ιδιωτικά πλοία αναψυχής. Ο συντελεστής προσαύξησης λειτούργησε εις βάρος των μικρών ιδιωτικών πλοίων αναψυχής (περ. στ', παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 27/1975), καθόσον τα πλοία αυτά εξομοιώθηκαν κατά τον υπολογισμό του φόρου με τα μεγάλα ιδιωτικά πλοία αναψυχής.
Άρθρο 3
Με την αξιολογούμενη ρύθμιση αποσαφηνίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία καταβολής της προβλεπόμενης επιχορήγησης για το μεταφορικό κόστος. Πιο συγκεκριμένα, διευκρινίζεται ότι η ενίσχυση είναι κατά κανόνα ανεκχώρητη και ακατάσχετη έναντι του Δημοσίου και των τρίτων, ενώ από το πεδίο εφαρμογής του κανόνα αυτού εξαιρούνται οι οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση και τα ασφαλιστικά ταμεία που δεν τελούν σε καθεστώς ρύθμισης τμηματικής καταβολής.
Άρθρο 4
Η πληρωμή χρηματικών ενταλμάτων σε περίπτωση κατάσχεσης χρηματικής απαίτησης εις χείρας του Δημοσίου προϋποθέτει την προσκόμιση αποδεικτικού ενημερότητας από αμφοτέρους κατασχόντα και καθ' ού η κατάσχεση, προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος βλάβης των συμφερόντων του Δημοσίου, μέσω της διαδοχικής μεταβίβασης των Νησιωτικής Πολιτικής, Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Υπουργείου Τουρισμού.
Στην περίπτωση, όμως, που η πληρωμή της απαίτησης επιδιώκεται σε εκτέλεση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης υπέρ του κατάσχοντος αποκλείεται το ενδεχόμενο σύναψης συμφωνίας αυτού με τον καθ'ού η κατάσχεση. Επομένως, δεν συντρέχει λόγος προσκόμισης αποδεικτικού ενημερότητας για τον τελευταίο, δεδομένου ότι η εκχώρηση της απαίτησης δυνάμει δικαστικής απόφασης διαφέρει από τη συμβατική εκχώρηση που μπορεί να υποκρύπτει συμπαιγνία. Συνεπώς, με την προτεινόμενη τροποποίηση του δευτέρου εδαφίου της περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 80 του ν. 4446/2016, σκοπείται η κατάργηση της υποχρέωσης προσκόμισης αποδεικτικού ενημερότητας για τον καθ' ού η κατάσχεση σε όλες τις περιπτώσεις της εκ του νόμου εκχώρησης απαίτησης, στην οποία εντάσσεται και η εκχώρηση δυνάμει δικαστικής απόφασης.
Άρθρο 5
Με την αξιολογούμενη ρύθμιση επιδιώκεται η τόνωση της ρευστότητας των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αγορά πετρελαιοειδών προϊόντων, χωρίς ταυτόχρονα να υπάρξει υστέρηση των ετήσιων εσόδων.
Άρθρο 6
Αντιμετωπίζεται η ανατροπή της οικονομικής κατάστασης των επαγγελματικών ομάδων για τη λειτουργία των επιχειρήσεων των οποίων έχουν ληφθεί ειδικά και έκτακτα μέτρα περί αναστολής ή προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας για προληπτικούς ή κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορωνοϊό COVID-19 ή οι οποίες πλήττονται οικονομικά λόγω της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19. Στο πλαίσιο περιορισμού της διασποράς του COVID-19, καθώς εξακολουθεί να υφίσταται διαρκής ο κίνδυνος εξάπλωσής του, με την αξιολογούμενη ρύθμιση θεσπίζονται έκτακτα και υποστηρικτικά μέτρα για τις επιχειρήσεις για τις οποίες έχουν ληφθεί ειδικά και έκτακτα μέτρα περί αναστολής ή προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας για προληπτικούς ή κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορωνοϊό COVID-19 ή οι οποίες πλήττονται οικονομικά. Προς τον σκοπό αυτό, τροποποιείται το δεύτερο άρθρο της από 20.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 68), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4683/2020 (Α' 83), προκειμένου να επεκτείνεται η πλήρης απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής μισθώματος, για τις περιπτώσεις των επιχειρήσεων για τις οποίες έχουν ληφθεί μέτρα αναστολής ή προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας ή οι οποίες πλήττονται οικονομικά λόγω της διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 και ανήκουν σε συγκεκριμένους κλάδους επιχειρήσεων πέραν των αναφερόμενων στις αποφάσεις που εκδίδονται κατ' εξουσιοδότηση της παρ. 8α του ιδίου άρθρου και για τον μήνα Ιούνιο 2021.
Άρθρο 7
Με το άρθρο 22 του ν. 3427/2005 (Α' 312) παρασχέθηκε η δυνατότητα σύνταξης οριστικών συμβολαίων σε εκτέλεση προσυμφώνων με το δικαίωμα της αυτοσύμβασης χωρίς την προσκόμιση από τον πωλητή των απαιτούμενων από το νόμο πιστοποιητικών, για τα οριστικά συμβόλαια που θα συντάσσονταν από την 1η.1.2006 έως 1η.1.2007 και με την παρ. 12 του άρθρου 16 του ν. 3522/2006 (Α' 276) παρατάθηκε η ισχύς του άρθρου 22 έως την 30η.11.2007. Ακολούθως, αντίστοιχη δυνατότητα δόθηκε με το άρθρο 44 του ν. 3763/2009 (Α' 80) για το χρονικό διάστημα από 27.5.2009 έως 27.5.2010 και η προθεσμία αυτή αναβίωσε με την παρ. 3 του άρθρου 36 του ν. 4141/2013 (Α 81) από 1.3.2013 έως 30.6.2014.
Εντούτοις, λόγω των δυσχερειών που έχουν προκόψει εξαιτίας του πλήθους των ανεκτέλεστων προσυμφώνων, ιδίως λόγω του κτηματολογίου και λόγω αδυναμίας σύμπραξης του πωλητή ή των καθολικών ή ειδικών διαδόχων αυτού και προσκόμισης των απαιτούμενων πιστοποιητικών, κρίνεται επιβεβλημένη η χορήγηση νέας δυνατότητας οριστικοποίησης των προσυμφώνων που έχουν συνταχθεί έως 31.12.2000 χωρίς την προσκόμιση των απαιτούμενων πιστοποιητικών, για τα οριστικά συμβόλαια που θα συνταχθούν εντός προθεσμίας έτους από τη δημοσίευση του νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Άρθρο 8
Με τις νέες διατάξεις επεκτείνεται η απαλλαγή των αγροτεμαχίων των φυσικών προσώπων από τον συμπληρωματικό ΕΝ.Φ.Ι.Α και για το έτος 2021 και χορηγείται η μείωση στον ΕΝ.Φ.Ι.Α. φυσικών προσώπων και για το έτος 2021. Οι εν λόγω ρυθμίσεις κρίνονται απαραίτητες για τον εξορθολογισμό του φόρου και την ελάφρυνση των φορολογουμένων.
Άρθρο 9
Με το άρθρο 9, απαλλάσσονται από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α, έτους 2021 τα ακίνητα εντός του οικισμού Αναργύρων του Δήμου Αμυνταίου της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και ο οποίος έχει απαλλοτριωθεί αναγκαστικά υπέρ και με δαπάνες του Δημοσίου για λόγους διακινδύνευσης των ιδιοκτησιών, της ζωής και της υγείας των κατοίκων του οικισμού που προκλήθηκαν από τα κατολισθητικά φαινόμενα της 10ηζ Ιουνίου 2017 στο Ορυχείο Αμυνταίου του Λιγνιτικού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας της ΔΕΗ. Η ίδια απαλλαγή ισχύει και για τα ακίνητα των εξής οικισμών, οι οποίοι είναι πολεοδομικά ανενεργοί βάσει του από 5.12.2002 π.δ. (Δ' 1075): Κοινότητας Πεπονιάς, κοινότητας Πολύλακκου, οικισμού Αξιοκάστρου και οικισμού Κλήματος της κοινότητας Αξιοκάστρου, οικισμού Τραπεζίτσας και οικισμού Πανάρετης της κοινότητας Τραπεζίτσας και κοινότητας Πυλωρίου του Δήμου Βοΐου της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, καθώς και βάσει της υπ' αρ. 9439/3335/6.4.2000 απόφασης μεταφοράς των ακόλουθων κοινοτήτων και οικισμών (Δ'238): κοινότητας Καλαμιτσίου, οικισμού Καλοχίου καιοικισμός Μεσόλακκου της κοινότητας Καλοχίου του δήμου Γρεβενών της Περιφερειακής Ενότητας Γρεβενών.
Άρθρο 10
Με το προτεινόμενο άρθρο επιδιώκεται η αποφυγή δυσλειτουργιών των πληροφοριακών συστημάτων των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τυχερών παιγνίων κατά την εφαρμογή του νέου τρόπου φορολόγησης των τυχερών παιχνιδιών που παίζονται με στήλες, καθώς η προς αντικατάσταση ημερομηνία έναρξης της 1ης Ιουλίου 2021 συμπίπτει με την περίοδο διεξαγωγής, από τις 11.6.2021 μέχρι τις 11.7.2021, του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος «Euro 2021».
Γιώργος Αλεξάκης