Μάλιστα, οι περισσότεροι αναλυτές πιστεύουν ότι το ανοδικό ράλι των ναύλων θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα.
Οι μελλοντικές τιμές (futures) διαπραγματεύονταν πρόσφατα σε επίπεδα ρεκόρ έναντι του δείκτη spot, αντανακλώντας την αισιοδοξία των πλοιοκτητών για τις προοπτικές στην αγορά των capes.
Σύμφωνα με την Breakwave Advisors, βασικός θετικός καταλύτης για την «εκτόξευση» των ναύλων στα Capesize αποτελούν οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Βραζιλία.
Σε ετήσια βάση, οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την χώρα της Νότιας Αμερικής έφτασαν μέχρι το Μάιο περίπου τους 10 εκατ. τόνους, καταγράφοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Παράλληλα, υπάρχουν προσδοκίες για πρόσθετες εξαγωγές περίπου 25 εκατ. με 30 εκατ. τόνους για ολόκληρο το 2021.
Από την πλευρά της, η Breakwave Advisors αναμένει περίπου 54 εκατ. τόνους πρόσθετων εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία το δεύτερο εξάμηνο του 2021 σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του ίδιου έτους.
Συνολικά για το 2021, η Breakwave Advisors αναμένει ότι η ζήτηση στη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου θα είναι σχεδόν τριπλάσια από την προσφορά, και παρ’ όλο που τα επίπεδα αξιοποίησης (utilization) των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου παραμένουν αρκετά κάτω από τα ρεκόρ της δεκαετίας του 2000, η αξιοποίησή τους αναμένεται σύντομα να «αγγίξει» τα υψηλά πολλών ετών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr