Ειδικότερα, η Namura έχει υποβάλει αίτηση για την έγκριση μίας πατέντας σε ένα σύστημα πανιών, στο οποίο τα εκτεταμένα ίστια βρίσκονται κάτω από το κατάστρωμα μεταξύ των στηριγμάτων του πλοίου και χρησιμοποιούνται κάθε φορά, που οι συνθήκες του ανέμου μπορούν να βοηθήσουν στην πρόωση, μειώνοντας έτσι την χρήση των καυσίμων.
Κατά την χρήση, τα πανιά ανυψώνονται πάνω από το κατάστρωμα και μπορούν επίσης να επεκταθούν πλευρικά, προκειμένου να αυξηθεί η επιφάνειά τους και ως εκ τούτου το φαινόμενο της πρόωσης (μηχανισμός ώθησης των πλοίων).
Τα πανιά μπορούν επίσης να περιστραφούν έτσι ώστε να επωφεληθούν από την κατεύθυνση του ανέμου και να αποκτήσουν το μέγιστο αποτέλεσμα πρόωσης.
Όταν οι συνθήκες του ανέμου δεν είναι ευνοϊκές ή όταν το πλοίο εκτελεί εργασίες φόρτωσης ή εκφόρτωσης, τα πανιά μαζεύονται και αποθηκεύονται κάτω από το κατάστρωμα.
Προκειμένου το εγχείρημα να λάβει «σάρκα και οστά» σε τόσο μακριά πλοία, όπως είναι τα capesizes, το μέγεθος και το ύψος των πανιών θα πρέπει να προσαρμοστούν στις ανάγκες του συστήματος. Αυτό περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αλλαγές στο ύψος των πανιών.
Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάιο, έγινε η μεγαλύτερη παραγγελία για kit πρόωσης (wind propulsion kit) σε νεότευκτο VLOC (Very Large Ore Carrier). Το χωρητικότητας 325.000 dwt «Sea Zhoushan» της Pan Ocean διαθέτει πλέον πέντε κεκλιμένους rotor sails, ύψους 24 μέτρων, που διασχίζουν το τεράστιο κατάστρωμά του.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr