Ειδικότερα, η εισηγμένη στη Wall Street ναυτιλιακή εταιρεία ανέφερε κέρδη 0,2 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, έναντι ζημιών 53,3 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Υπενθυμίζεται ότι στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, η ναυτιλιακή κατέγραψε ζημιές 94,3 εκατ. δολαρίων.
Τα κέρδη του α’ τριμήνου προήλθαν από την αύξηση των εσόδων της στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Στον συγκεκριμένο κλάδο, μάλιστα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 86% και ανήλθαν στα 63,7 εκατ. δολάρια στο α’ τρίμηνο του 2021 από 29,5 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι. Αντίθετα, στον κλάδο των logistics, τα έσοδα μειώθηκαν στα 53,2 εκατ. δολάρια από 56,8 δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2020.
Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2021 αυξήθηκε κατά 19,9 εκατ. δολάρια στα 48,6 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με τα 28,7 εκατ. δολάρια που κατεγράφησαν την ίδια περίοδο το 2020.
Το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης (TCE) αυξήθηκε κατά 103,4% στα 14.404 δολάρια την ημέρα για το πρώτο τρίμηνο του 2021 έναντι με 7.082 δολαρίων την ημέρα την αντίστοιχη περίοδο του 2020.
Η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και CEO της εταιρείας, δήλωσε: «Είμαι ικανοποιημένη με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2021, καθώς η Navios Maritime Holdings ανέφερε έσοδα 117 εκατ. δολαρίων και προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 48,6 εκατ. δολαρίων».
Η κα. Φράγκου συνέχισε λέγοντας πως «η πανδημία υποχωρεί, καθώς αυξάνεται η διάθεση των εμβολίων. Το γεγονός αυτό, μαζί με τα μέτρα προσαρμοστικής πολιτικής, δίνουν ώθηση στην οικονομική δραστηριότητα. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) αύξησε πρόσφατα την πρόβλεψή του στο 6% για το παγκόσμιο ΑΕΠ το 2021, δίνοντάς μας αισιοδοξία σχετικά με τη ζήτηση για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Στην πραγματικότητα, απολαμβάνουμε αυτόν τον αντίκτυπο, με τα ποσοστά TCE (ισοδύναμο χρονοναύλωσης) του πρώτου τριμήνου του 2021 να υπερδιπλασιάζονται σε σχέση με τα ποσοστά TCE του πρώτου τριμήνου του 2020 και να αυξάνονται περίπου 9% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2020».
Ο στόλος της Navios Maritime Holdings αποτελείται από 43 πλοία (εξαιρουμένων δύο που είναι υπό πώληση), συνολικής χωρητικότητας 4,8 εκατ. dwt, εκ των οποίων 15 τελούν υπό μακροχρόνια ναύλωση. Η εταιρεία διαχειρίζεται 15 Capesize, 23 Panamax, 4 Ultra-Handymax και ένα Handysize, με το μέσο όρο ηλικίας των πλοίων να υπολογίζεται στα 8,3 έτη.
Τέλος, όσον αφορά τα δύο προς πώληση πλοία, πρόκειται για το handysize «Navios Serenity» (χωρητικότητας 34.690 dwt και κατασκευής 2011) με την τιμή πώλησης να διαμορφώνεται στα 10,6 εκατ. δολάρια και με τη συμφωνία να αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2021. Το δεύτερο προς πώληση πλοίο είναι ένα Capesize, κατασκευής 2011, με τα καθαρά έσοδα από την πώληση να υπολογίζονται στα 8,5 εκατ. δολάρια και με τη συναλλαγή να αναμένεται να ολοκληρωθεί φέτος τον Ιούνιο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr