Ειδικότερα, όπως μεταδίδει το Lloyd's List, η Επιτροπή γνωστοποίησε τα κριτήρια, βάσει των οποίων οικονομικές δραστηριότητες και περιουσιακά στοιχεία θεωρούνται περιβαλλοντικά βιώσιμα.
Η πρόταση, γνωστή ως Taxonomy, είναι ένα σύστημα επισημάνσεων για «πράσινες» επενδύσεις, με στόχο να καθοδηγήσει τους επενδυτές στους κλάδους και τις δραστηριότητες, οι οποίες ευθυγραμμίζονται με τα περιβαλλοντικά κριτήρια. Ο ευρύτερος σκοπός της πρωτοβουλίας είναι η στήριξη της ΕΕ στην πορεία για κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, το σύστημα αναμένεται να υιοθετηθεί επίσημα το Μάιο και να τεθεί σε εφαρμογή τον Ιανουάριο του 2022.
Το Taxonomy αναγνωρίζει το ναυτιλιακό κλάδο, ως μεταβατική δραστηριότητα, όπερ σημαίνει ότι παρότι η βιομηχανία δε διαθέτει την απαραίτητη τεχνολογία μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα, μπορεί να συμβάλει στη μετάβαση της ΕΕ σε έναν κλιματικά ουδέτερο κόσμο. Συνεπώς η ναυτιλία είναι επιλέξιμη για «πράσινες» επενδύσεις, με συγκεκριμένους, όμως, κανόνες.
Το εν λόγω σύστημα κατηγοριοποιεί τα πλοία τα οποία θα ήταν επιλέξιμα για βιώσιμη χρηματοδότηση βάσει πολλών εναλλακτικών απαιτήσεων, από τις μηδενικές εκπομπές έως την αποτελεσματικότητα απέναντι στις τρέχουσες κανονιστικές απαιτήσεις. Ωστόσο, περιλαμβάνει μόνο πλοία, τα οποία «δεν είναι αφοσιωμένα στη μεταφορά ορυκτών καυσίμων».
Ο αποκλεισμός από το Taxonomy δε σημαίνει ότι εταιρείες με αυτά τα πλοία στους στόλους τους δε θα έχουν πρόσβαση σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση γενικότερα, αλλά σε αυτό που χαρακτηρίζεται «πράσινη» επένδυση. Από την άλλη, όμως, αυτή η προϋπόθεση σημαίνει ότι οι δανειστές της ΕΕ δε θα μπορούν να παραχωρήσουν δάνεια για την κατασκευή και λειτουργία πλοίων, όπως τα tankers και τα gas carriers, ανεξάρτητα από τις εκπομπές τους.
Παράλληλα, ο κανονισμός θα μπορούσε να επηρεάσει τα bulk carriers, τα οποία μεταφέρουν άνθρακα. Ωστόσο, δε διευκρινίζεται τι ακριβώς σημαίνει η «αφοσίωση» στη μεταφορά ορυκτών καυσίμων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr