Η Παγκόσμια Τράπεζα συμπεραίνει ότι η πράσινη αμμωνία και το πράσινο υδρογόνο είναι τα καύσιμα που συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα, ανάμεσα στα πολλά υποψήφια για το ναυτιλιακό κλάδο. Αυτά τα πλεονεκτήματα σχετίζονται με τον κύκλο ζωής των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ευρύτερους περιβαλλοντικούς παράγοντες, τις δυνατότητες ανάπυξης, τα οικονομικά και τα τεχνικά στοιχεία και τις προδιαγραφές ασφαλείας.
Παράλληλα, η αμμωνία ή το υδρογόνο διαθέτουν το πλεονέκτημα δυνατότητας παραγωγής με αρκετούς τρόπους, παρέχοντας σημαντικά στρατηγικά οφέλη, τα οποία εξαλείφουν τις ανησυχίες για τα όρια χωρητικότητας και διάφορα άλλα τεχνικά ζητήματα.
Σε τελική ανάλυση, η Παγκόσμια Τράπεζα προτιμά την αμμωνία έναντι του υδρογόνου, διότι το δεύτερο είναι ακριβό σε όρους αποθήκευσης και διαχείρισης, ειδικά επάνω στο πλοίο.
Τόσο τα βιοκαύσιμα όσο και τα συνθετικά βασισμένα στον άνθρακα καύσιμα δεν αναμένεται να αποτελέσουν σημαντική πηγή ενέργειας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Τράπεζας.
Το LNG
Αναφορικά με το LNG, η έκθεση παροτρύνει τις χώρες να αποφύγουν δημόσιες πολιτικές, οι οποίες το προωθούν ως καύσιμο, να αναθεωρήσουν τις τωρινές πολιτικές και να συνεχίσουν να θέτουν υπό ρύθμιση τις εκπομπές μεθανίου.
«Το LNG είναι ουσιαστικά υγροποιημένο μεθάνιο και το μεθάνιο από μόνο του εκπέμπει μεγάλες ποσότητες αερίων του θερμοκηπίου. Σε ορίζοντα 20 και 100 ετών, το μεθάνιο είναι 86 και 36 φορές αντίστοιχα πιο επιρρεπές σε εκπομπές από το CO2. Συνεπώς, οι εκπομπές αερίων από άκαυστο μεθάνιο, οι οποίες απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα, μπορούν ακόμη και να αντισταθμίσουν τα πιθανά οφέλη από τη χρήση του LNG» προειδοποίησε η Παγκόσμια Τράπεζα.
Τις μεγάλες επιφυλάξεις του για το LNG έχει εκφράσει μέσω του Reporter ο Τεχνικός Διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers και μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας στον IMO, κ. Πάνος Ζαχαριάδης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr