Αυτή η εκτίμηση διατυπώθηκε από τον κορυφαίο αναλυτή και μη εκτελεστικό πρόεδρο της Clarkson Research Services Limited, κ. Martin Stopford, ο οποίος τοποθετήθηκε στο μεγάλο συνέδριο της Capital Link για την «πράσινη» Ναυτιλία.
Οι απαιτούμενες επενδύσεις είναι ιδιαίτερα υψηλές και βασίζονται στις τρέχουσες τιμές των πλοίων και τις προβλέψεις για την πορεία τους την επόμενη 30ετία. Ωστόσο, σημειώνεται, ότι το τελικό ποσό μπορεί να είναι μεγαλύτερο, δεδομένων των περισσότερο σύνθετων πλοίων του μέλλοντος, τα οποία πιθανότατα θα είναι πιο ακριβά.
Φυσικά το ερώτημα που τίθεται από εδώ και πέρα, είναι πως θα χρηματοδοτηθεί ένα τέτοιο τεράστιο project.
«Τα έσοδα της βιομηχανίας τα προηγούμενα 20-30 χρόνια βασίζονταν στη spot αγορά και ο μέσος όρος 30 ετών διαμορφώνεται στα 15.000 δολάρια ημερησίως» τόνισε ο κ. Stopford. «Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αρκετά χρήματα διαθέσιμα για την αποπληρωμή των επενδύσεων» πρόσθεσε.
Ο αναλυτής θεωρεί ότι η συνεργασία με τους ναυλωτές είναι το σημείο «κλειδί» για τις σχετικές διαδικασίες, στις οποίες οι ίδιοι θα ηγηθούν των αποφάσεων για τις τεχνολογίες που θα αξιοποιηθούν.
Περίπου 25 χρόνια για την αντικατάσταση του στόλου
Η ναυπηγική βιομηχανία εκτιμάται ότι θα παραδώσει περίπου 80 εκατ. τόνους πλοίων φέτος, ίσως λιγότερους το ερχόμενο έτος. Αυτός ο αριθμός αντιστοιχεί στο 4% του παγκόσμιου στόλου.
Η τρέχουσα διαθέσιμη χωρητικότητα των ναυπηγείων δείχνει ότι θα χρειαστούν περίπου 25 χρόνια για την αντικατάσταση του εν ενεργεία στόλου, σύμφωνα με τον κ. Stopford.
«Υπάρχει μία τάση απαξίωσης του υπάρχοντος στόλου και θεωρώ ότι μία τέτοια λογική είναι εντελώς λανθασμένη» είπε. Η ναυτιλιακή κοινότητα θα χρησιμοποιεί τα εν ενεργεία πλοία για αρκετό καιρό ακόμη, συμπλήρωσε.
Μείωση της ταχύτητας;
Τέλος, ο αναλυτής επεσήμανε ότι το ενδιαφέρον και σημαντικό στοιχείο του υπάρχοντος στόλου είναι η χαμηλή κεφαλαιακή αξία του, όπερ σημαίνει ότι οι πλοιοκτήτες θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να δρομολογούν τα πλοία τους με μικρότερες ταχύτητες, αν χρειαστεί.
Ο πιο δραματικός τρόπος εξοικονόμησης άνθρακα σήμερα είναι η επιβράδυνση της ταχύτητας των πλοίων στους 8 κόμβους. Μία τέτοια εξέλιξη ισοδυναμεί με εξοικονόμηση 60-80%, ανάλογα με την προηγούμενη ταχύτητα των πλοίων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr