Σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων, τρεις είναι οι λόγοι για την πτωτική πορεία στον αριθμό των LR3s. O πρώτος και σημαντικότερος είναι η έλλειψη backhaul φορτίου (φορτίο επιστροφής) για μεταφορά από τη δύση στην ανατολή. Δεύτερον, τα εν ενεργεία πλοία αυτού του τύπου δε διαθέτουν σε γενικές γραμμές μεγάλο αριθμό ξεχωριστών δεξαμενών, εν αντιθέσει με τα σύγχρονα product tankers. Τέλος, τα LR3s «χτυπήθηκαν» από την αυξημένη χρήση νεότευκτων suezmaxes και VLCCs στα ταξίδια μεταφοράς καθαρών προϊόντων πετρελαίου (clean products) από τα διυλιστήρια στα ανατολικά του Σουέζ προς τον Ατλαντικό. Από τον Ιανουάριο του 2020, 33 από αυτά τα πλοία έχουν φορτώσει, μεταξύ άλλων, σε Ινδία, Κίνα, Σιγκαπούρη, Νότια Κορέα και Σαουδική Αραβία, αντικαθιστώντας τα LR3s.
Η κατασκευή ενός LR3 κοστίζει 4 εκατ. δολάρια περισσότερο από ένα τυπικό suezmax στη Νότια Κορέα, επισημαίνουν οι αναλυτές της Alphatanker, οι οποίοι προειδοποιούν ότι αυτά τα πλοία θα παρατηρούνται όλο και πιο σπάνια στους ωκεανούς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr