Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter, μέσα στο Μάρτιο εκδικάστηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας η αίτηση ακύρωσης που είχε υποβάλει το Εργατικό Κέντρο Πειραιά και πολίτες της πόλης κατά του έργου και η σχετική απόφαση αναμένεται τον Απρίλιο. Η έκβαση της υπόθεσης θα κρίνει και την επανεκκίνηση των έργων βυθοκορήσεων, τα οποία έχουν διακοπεί προσωρινά, μετά την προσφυγή.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο ΟΛΠ έλαβε το «πράσινο φως» από το Πρωτοδικείο Πειραιά για τη συνέχιση των έργων επιχωματώσεων για τον προβλήτα κρουαζιέρας, τα οποία είχαν, επίσης, σταματήσει, έπειτα από αίτηση ασφαλιστικών μέτρων από πολίτες του Πειραιά. Ωστόσο, η δικαστική απόφαση προβλέπει μία σειρά από προϋποθέσεις, τις οποίες πρέπει να τηρήσει η διοίκηση του λιμανιού.
Αυτές οι δύο δικαστικές «μάχες» «τρέναραν» ακόμη περισσότερο τις διαδικασίες για τον προβλήτα, η κατασκευή του οποίου είχε χρονοδιάγραμμα 32 μηνών, αλλά απέχει παρασάγγας από την ολοκλήρωσή της. Ενδεικτικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, το ποσοστό περάτωσης της επένδυσης, ύψους 136,3 εκατ. ευρώ, διαμορφώνεται μόλις σε 7,66%. Το έργο της Νότιας Επέκτασης του Επιβατικού Λιμένα είναι η μεγαλύτερη από τις υποχρεωτικές επενδύσεις που πρέπει να υλοποιήσει ο ΟΛΠ, βάσει της σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογραφεί με το Δημόσιο.
«Βολές» για τα νέα εργοτάξια
Ο προβλήτας κρουαζιέρας έχει προκαλέσει αντιδράσεις από κατοίκους και φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης. Στην πιο πρόσφατη εξέλιξη, η δημοτική αρχή Κερατσινίου - Δραπετσώνας κατηγόρησε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την αδειοδότηση δύο νέων εργοταξίων, στο πλαίσιο της κατασκευής του προβλήτα, «σε απόσταση αναπνοής από την πόλη» και γνωστοποίησε πως θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, το ΥΠΕΝ ενέκρινε στις 23 Φεβρουαρίου τη νέα τεχνική περιβαλλοντική μελέτη. Πηγές κοντά στον ΟΛΠ σημειώνουν στο Reporter πως η αδειοδότηση αφορά την επέκταση του εργοταξίου στην περιοχή Γ1 (car terminal), στο οποίο μεταφέρονται τα υλικά για την κατασκευή του προβλήτα και πως δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτό στις διαδικασίες.
Σημειώνεται, τέλος, ότι έντονη κριτική στο project άσκησε και το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, μέσα από σχετική μελέτη για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στον Πειραιά. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έρευνα «ο ΟΛΠ-Cosco προχωρά ένα εξόχως προβληματικό έργο, χωρίς στρατηγική βιωσιμότητας. Βασίζεται μόνο στην προϋπάρχουσα εξωτερική κοινοτική χρηματοδότηση, με σχεδόν μηδενική ίδια επένδυση επί του έργου, προσβλέποντας στα όποια βραχύβια οφέλη για την ίδια την εταιρεία, χωρίς να λαμβάνει μέχρι στιγμής υπόψη το περιβάλλον εντός του οποίου δραστηριοποιείται».
Γιώργος Γεωργίου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr