Όπως αναφέρει η BIMCO, τα δεξαμενόπλοια βιώνουν μία πολύ δύσκολη κατάσταση το 2021, λόγω των χαμηλών ναύλων. Ωστόσο, οι περισσότεροι πλοιοκτήτες επιλέγουν την πώληση πλοίων μέσω της second hand αγοράς από τη διάλυση.
Τα στοιχεία της Clarksons δείχνουν ότι τους πρώτους δύο μήνες του 2021, στα διαλυτήρια οδηγήθηκαν μόλις δύο shuttle tankers και δύο aframaxes, χωρητικότητας 0,45 εκατ. dwt. Τον περασμένο Δεκέμβριο διαλύθηκαν πλοία χωρητικότητας 1,1 εκατ. dwt.
«Παρά τους απογοητευτικούς ναύλους στην εκκίνηση του 2021, οι πλοιοκτήτες δε βιάζονται να μειώσουν το τονάζ στην αγορά, μέσω της πώλησης πλοίων για scrap. Η ελκυστικότητα των τιμών scrap steel στα 450 δολάρια ανά ltd που προσφέρονται από διαλυτήρια της ινδικής υποηπείρου εξαφανίζεται, όταν συγκρίνεται με τα 24,5 εκατ. δολάρια που δίνονται για ένα VLCC, κατασκευής 2002 στη second hand αγορά» τόνισε ο επικεφαλής αναλυτής Ναυτιλίας της BIMCO, Peter Sand.
Παρότι συχνά οι όγκοι διαλύσεων αυξάνονται, όταν πέφτουν οι ναύλοι, η κατάσταση δεν είναι πάντα τόσο εύκολη, σημειώνεται στην ανάλυση της BIMCO. Τα έσοδα πρέπει να παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα για μία παρατεταμένη περίοδο, προτού ενισχυθεί η δραστηριότητα διαλύσεων, εξηγεί ο Sand.
Με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα, η ΒΙΜCO «βλέπει» δύο διαφορετικές τάσεις που θα επηρεάσουν τις εμπορικές διαδρομές των tankers. Μολονότι η ζήτηση πετρελαίου από κράτη εκτός ΟΟΣΑ (κυρίως Ινδία, Κίνα και Νοτιοανατολική Ασία) οδεύει ταχέως στα προ πανδημίας επίπεδα, στα κράτη του ΟΟΣΑ φαίνεται να ακολουθεί αντίθετη πορεία, όπως συμβαίνει πλέον σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Ιαπωνία, καταλήγει.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr